Overslaan en naar de inhoud gaan

Dieetindustrie moet veranderen

South Beach en Atkins zijn uit. In is: bewegen in combinatie met gemakkelijk te volgen diëten. Dat constateert Datamonitor naar aanleiding…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De marktonderzoeker zegt dat consumenten steeds minder op de media afgaan wanneer ze dieetadvies zoeken, en in plaats daarvan zich wenden tot hun eigen sociale netwerk. De voedingsindustrie zou daar op moeten inspelen met meer dan alleen dieetvoeding, maar met een complete lifestyle.

related partner content for mobile comes here

In 2008 lijdt 53 procent van de Europese bevolking aan overgewicht, volgens de schattingen. Tegelijkertijd raken meer en meer mensen gefrustreerd door drastische dieetpogingen die mislukken of waarna in elk geval het terugvallen in oude patronen ertoe leidt dat mensen snel ook weer op hun oude gewicht zitten. De nieuwe trend is dus: meer bewegen, en kleinere, meer bereikbare veranderingen in het voedingspatroon. Producenten moeten daar op inspelen, meent Datamonitor, door kleinere porties aan te bieden en beweging als thema te integreren in hun campagnes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in