Nederlanders vinden Chipknip niet aantrekkelijk
Millward Brown heeft een onderzoek uitgevoerd onder 500 consumenten naar het gebruik van betaalmiddelen. Het toont aan dat, 10 jaar na de introductie van de Chipknip, nauwelijks de helft van de bezitters dit betaalmiddel heeft opgeladen (55 procent). De Chipknip heeft dan ook een zwakke voorkeurspositie binnen de portefeuille. Nauwelijks één procent van de bezitters gebruikt het dagelijks. Alle anderen doen dit veel minder vaak. Sterker nog, één op de acht heeft er nog nooit gebruik van gemaakt, hoewel men de Chipknip wel opgeladen heeft.
Het spaarzame gebruik van de Chipknip concentreert zich bovenal op de parkeerautomaat. De onderzoekers spreken van de Chipknip als ‘een universele parkeerkaart’. Maar liefst 74 procent van de Chipknip-betalers gebruikt dit betaalmiddel bij het parkeren. Alle andere situaties vallen daarbij in het niet, zoals het afrekenen in een winkel (21 procent) of in de horeca (11 procent).
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaGloort er nog licht aan de horizon van de Chipknip? Millward Brown is bang van niet: bijna 80 procent verwacht de Chipknip niet vaker te gaan gebruiken. Het heeft ook te maken met het imago: ruim de helft van de Nederlanders vindt de Chipknip geen aantrekkelijk betaalmiddel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid