Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders vinden Chipknip niet aantrekkelijk

Ruim de helft van de Nederlanders vindt de Chipknip geen aantrekkelijk betaalmiddel, zo blijkt uit onderzoek van het Centrum voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Millward Brown heeft een onderzoek uitgevoerd onder 500 consumenten naar het gebruik van betaalmiddelen. Het toont aan dat, 10 jaar na de introductie van de Chipknip, nauwelijks de helft van de bezitters dit betaalmiddel heeft opgeladen (55 procent). De Chipknip heeft dan ook een zwakke voorkeurspositie binnen de portefeuille. Nauwelijks één procent van de bezitters gebruikt het dagelijks. Alle anderen doen dit veel minder vaak. Sterker nog, één op de acht heeft er nog nooit gebruik van gemaakt, hoewel men de Chipknip wel opgeladen heeft.

related partner content for mobile comes here

Het spaarzame gebruik van de Chipknip concentreert zich bovenal op de parkeerautomaat. De onderzoekers spreken van de Chipknip als ‘een universele parkeerkaart’. Maar liefst 74 procent van de Chipknip-betalers gebruikt dit betaalmiddel bij het parkeren. Alle andere situaties vallen daarbij in het niet, zoals het afrekenen in een winkel (21 procent) of in de horeca (11 procent).

Gloort er nog licht aan de horizon van de Chipknip? Millward Brown is bang van niet: bijna 80 procent verwacht de Chipknip niet vaker te gaan gebruiken. Het heeft ook te maken met het imago: ruim de helft van de Nederlanders vindt de Chipknip geen aantrekkelijk betaalmiddel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in