Publicis: meeste new business eerste kwartaal


Volgens Bear Stearns won de Franse communicatiegroep 643 miljoen en verloor het 25 miljoen. Volgens Lehman was dat 790 miljoen tegenover -60 miljoen. Dat is 1,5 procent winst in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder.
In de Bear Stearns-lijst behaalde Omnicom 859 miljoen aan new business en verloor het 361 miljoen. Daarmee komt Omnicom uit op 498 miljoen. WPP komt uit op 224 miljoen (+524 en ‒300). Tegenover de +722 miljoen bij Interpublic, staat een verlies van 410 miljoen (=312 miljoen). Bij Havas is dat +230 en ‒437, waarmee de Franse groep in de min komt: -215 miljoen.
In het rapport van Lehman behaalt Omnicom 946 miljoen aan new business en verliest het 428 miljoen. Netto komt Omnicom dan uit op 518 miljoen dollar. WPP (inclusief Grey) scoort 553 tegenover een verlies van 362 (=191 miljoen). De new business winst bij Interpublic wordt bijna tenietgedaan door het verlies (+735 tegen ‒696). Interpublic houdt dan 38 miljoen over. Havas komt ook in het Lehman-rapport op verlies: +371 tegen ‒440 is ‒69 miljoen dollar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid