Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument lijdt onder informatie-overkill

Consumenten worden zó murw gebeukt door de stortvloed aan informatie over wat wel en niet gezond is, dat ze uiteindelijk wel eens immuun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zijn mobieltjes nu wel of niet schadelijk voor de gezondheid van jonge kinderen? En moeten we echt minder melkproducten eten (want te vet), of krijgen we dan juist weer osteoporose (door kalkgebrek)? Ziedaar een paar van de dilemma’s van de hedendaagse consument, die voortdurend wordt gebombardeerd door weer nieuwe uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek.

related partner content for mobile comes here

Marketeers spelen als het zo uitkomt maar al te graag in op de angst van mensen, maar negeren aan de andere kant ook met groot gemak de eventuele gezondheidsrisico’s van de producten waarvoor ze een campagne ontwerpen. En dat maakt de verwarring natuurlijk alleen maar groter. Het eind van het liedje zou kunnen zijn dat de geplaagde koper uit de overkill aan informatie alleen nog maar datgene pikt wat hem of haar welgevallig is. Echt nuttige onderzoeksgegevens en gefundeerde waarschuwingen worden dan bewust over het hoofd gezien of op zijn minst snel weer vergeten. Het zou al helpen als bedrijven zich meer bewust zijn van hun verantwoordelijkheid jegens de consument (en daar ook naar handelen in hun reclamecampagnes).
Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in