Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeer begrijpt DM niet

De DM-branche is zoekende. Het rendement op direct mail neemt af. Maar hoe denkt de consument nu eigenlijk echt over dm? Motivaction deed…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitkomst van het onderzoek is opmerkelijk. Marketeers voorspellen het DM-gedrag van consumenten redelijk goed, maar slaan de plank mis als het gaat over hoe consumenten denken over Direct Marketing.

related partner content for mobile comes here

De drie belangrijkste verschillen zijn:

  • Marketeers denken dat ruim 60 procent van de consumenten graag informatie ontvangt. Consumenten staan daar in de praktijk veel minder om te springen; slechts 37 procent wil dit.
  • Veel consumenten hebben er geen moeite mee ongeadresseerde reclame-uitingen in de brievenbus te ontvangen; ruim 71 procent vindt dit niet erg. Marketeers schatten dat lager in; zij denken dat de helft van de consumenten er geen problemen mee heeft.
  • Ruim 58 procent van de consumenten heeft er begrip voor te worden gebeld door telemarketingbedrijven. Marketeers denken dat slechts 39 procent van de consumenten dit begrijpt.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in