Marketeer begrijpt DM niet
De DM-branche is zoekende. Het rendement op direct mail neemt af. Maar hoe denkt de consument nu eigenlijk echt over dm? Motivaction deed…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De uitkomst van het onderzoek is opmerkelijk. Marketeers voorspellen het DM-gedrag van consumenten redelijk goed, maar slaan de plank mis als het gaat over hoe consumenten denken over Direct Marketing.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De drie belangrijkste verschillen zijn:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- Marketeers denken dat ruim 60 procent van de consumenten graag informatie ontvangt. Consumenten staan daar in de praktijk veel minder om te springen; slechts 37 procent wil dit.
- Veel consumenten hebben er geen moeite mee ongeadresseerde reclame-uitingen in de brievenbus te ontvangen; ruim 71 procent vindt dit niet erg. Marketeers schatten dat lager in; zij denken dat de helft van de consumenten er geen problemen mee heeft.
- Ruim 58 procent van de consumenten heeft er begrip voor te worden gebeld door telemarketingbedrijven. Marketeers denken dat slechts 39 procent van de consumenten dit begrijpt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid