
De uitkomst van het onderzoek is opmerkelijk. Marketeers voorspellen het DM-gedrag van consumenten redelijk goed, maar slaan de plank mis als het gaat over hoe consumenten denken over Direct Marketing.
De drie belangrijkste verschillen zijn:
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens- Marketeers denken dat ruim 60 procent van de consumenten graag informatie ontvangt. Consumenten staan daar in de praktijk veel minder om te springen; slechts 37 procent wil dit.
- Veel consumenten hebben er geen moeite mee ongeadresseerde reclame-uitingen in de brievenbus te ontvangen; ruim 71 procent vindt dit niet erg. Marketeers schatten dat lager in; zij denken dat de helft van de consumenten er geen problemen mee heeft.
- Ruim 58 procent van de consumenten heeft er begrip voor te worden gebeld door telemarketingbedrijven. Marketeers denken dat slechts 39 procent van de consumenten dit begrijpt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee