'Vertrouwen in banken verder afgenomen'


Dat concludeert adviesbureau KPMG in een maandag verschenen halfjaarlijks onderzoek. Zo'n 70 procent van de ruim 500 ondervraagden zegt niets te merken van alle inspanningen van banken om het vertrouwen van klanten te verbeteren. Bij slechts 12 procent van de consumenten, vooral mensen met een lager inkomen, nam het vertrouwen toe.
Het vertrouwen in banken liep het afgelopen half jaar onder meer een deuk op door storingen met internetbankieren en het bonusbeleid. Maar ook te lage spaarrentes, ondeskundigheid van personeel, onduidelijke communicatie en onaangekondigde tariefwijzigingen tasten het vertrouwen aan.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBijna de helft van de klanten vindt dat de bank nog altijd onvoldoende in zijn belang handelt. Hoogopgeleiden hebben volgens de onderzoekers een lager vertrouwen in hun bank dan laag opgeleiden. Zij storen zich vooral aan niet integer of onvriendelijk gedrag van bankpersoneel.
De onvrede blijkt volgens KPMG vooral uit het aantal mensen dat overweegt over te stappen naar een andere bank (bijna een kwart). Toch denkt meer dan de helft (52 procent) dat er geen betere alternatieven zijn dan hun huidige bank.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid