Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne tegen bierbelasting

Brouwers en tapperijen zijn een campagne begonnen tegen de verhogingen van bierbelasting. De hoge Nederlandse bieraccijns jaagt kopers van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Centraal in de campagne staat een korte en een .

related partner content for mobile comes here

De Nederlandse biersector betaalt jaarlijks zo’n 390 miljoen euro aan bieraccijns. Sinds 2002 is de accijns op bier bijna verdubbeld, stelt Cees-Jan Adema, directeur Nederlandse Brouwers.

Volgens de bierbranche zal de accijnsverhoging van 10 procent op 1 januari 2013 de overheid meer geld kosten dan opleveren. Er gaan onder meer 300 banen verloren bij brouwers, toeleveranciers en in de retail. In deze cijfers is de horeca nog niet meegenomen.

Volgens Cees-Jan Adema jaagt de hoge bieraccijns steeds meer bierkopers naar Duitsland, waar de bieraccijns vier keer lager is. ‘De omzet die de brouwers door de trek naar het buitenland mislopen, leidt direct tot banenverlies bij de Nederlandse brouwers, haar afnemers en toeleveranciers.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in