Overslaan en naar de inhoud gaan

Het nieuwe marketingtijdperk: de ZZPrevolutie

Er is een revolutie in marketing gaande; steeds meer ondernemers krijgen verstand van marketing. Ze hebben door dat ze in feite, wat ze ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Frustraties
Het is mijn passie is om dienstverlenende ondernemers en zelfstandigen te leren hoe zij marketing en sales op een sympathieke en prettige manier in kunnen zetten. Die manier moet dan wel leiden tot meer klanten en groei van hun bedrijf.

related partner content for mobile comes here

Ik heb gemerkt dat ondernemers die niet goed zijn in marketing en verkoop enorme frustraties en ergernis hebben en te weinig omzet. Veel ondernemers en zelfstandigen weten dat ze veel waarde te bieden hebben, maar op de een of andere manier krijgen ze het niet over de buhne. Ze bereiken maar een klein aantal klanten met hun product of dienst.
. Ze zullen zichtbaar moeten zijn, presentaties geven, Social Media gebruiken, website bouwen en nog heel veel meer.

Om dat allemaal voor elkaar te krijgen, zul je wel in actie moeten komen. En daar zit de crux. Je kan heel veel marketing- en saleskennis in jezelf stoppen, maar als angst of twijfel regeert dan gebeurt er niet veel.

Neuromarketing
Afgelopen week was ik bij het event Winnaarsbrein van, vrije werker en gecertificeerd businesscoach. Stan pakt angst en twijfel met kop en staart aan met zijn verhaal over de werking van het brein. Hij verwijst naar vele wetenschappelijke onderzoeken en gaf een kort college in neuromarketing.

In 2003 las ik het boek. En uit dat boek begreep ik dat onze hersenen eigenlijk gek zijn op alle associaties die je maar kan bedenken met Feesten, Vrijen en Frauderen. De verlangens van de mens zijn emotioneel en hebben niet zoveel met ratio te maken.
Daarnaast heeft de titel te maken met het idee dat veel mensen denken dat het hoofd/de hersens de baas zijn over alle functies in ons lijf. Dat het hoofd alles bepaalt. Want ja, de hersenen bepalen spierbewegingen, onze spraak, als we slapen, de werking van onze organen etc. Maar er is een ander orgaan dat over grote krachten beschikt: en dat is ons hart.

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat het hart meer met de hersenen communiceert dan de hersenen met het hart. Het hart heeft invloed heeft op onze belevingen, emoties en gezondheid. Waarom kan het in onze borst snijden bij emotionele pijn, koud aanvoelen, of juist branden? Waarom slaat je hart over als je iemand ziet? Het zijn niet alleen je hersenen die de lakens uitdelen; er vindt een voortdurende wisselwerking plaats tussen hart en hersenen.

Zuinig
Veel ondernemers en zelfstandigen worstelen enorm met hun emoties en jawel, die zitten dus ook in je hersenen. Waarom doen ze dat? Stan gaf helder aan dat veel zelfstandigen uit een werknemerscultuur komen en daarom een loondienstmentaliteit hebben. Ze zijn gewend aan het verdienen van een salaris. Daarnaast speelt opvoeding, zeker de Nederlands Calvinistische, een grote rol. Mijn moeder zei vaak: “het is beter jezelf niet zo groot voor te doen, wees bescheiden, rijk zijn is niet voor ons soort mensen weggelegd, het leven is hard werken, ga maar veel sparen en zuinig leven.”

Stan maakte een rake opmerking:”Hoe verdient een werknemer meer geld?’’ Door minder uit te geven! En hoe verdient een ondernemer meer geld? Door in actie te komen, een nieuwe dienst op te zetten, te investeren in zichzelf, verschillende potjes te hebben voor verschillende uitgaven en door te blijven leren.’’

Willen wij onze economie opvijzelen dan is het van het allergrootste belang dat zelfstandigen meer gaan verdienen. Sommigen ploeteren soms voor slechts 25 euro per uur en worden voortdurend uitgebuit door opdrachtgevers. Daarnaast gedragen veel zelfstandigen en ondernemers zich als werknemers in loondienst. Ze werken in hun bedrijf in plaats van aan hun bedrijf. Ze gaan van opdracht naar opdracht en voeren ze uit zoals de opdrachtgever hen dit dicteert. Veel van hen ontwikkelen geen eigen aanbod waarmee ze een sterk bedrijf kunnen bouwen en goed betalende klanten aan zich binden.

Ik weet het, businesscoaches, you love them or you hate them. Wat ik ook weet is dat ik merk dat ze hard nodig zijn, ze veranderen ten goede het leven van hun klanten, zorgen dat ZZPérs een positieve geldmindset krijgen en dat het maar eens afgelopen moet zijn met dat onderdanige gedrag richting opdrachtgevers.

Jij, de ondernemer of zelfstandige staat aan het roer, jij bepaalt dus de prijs voor het resultaat dat jouw klanten willen behalen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in