Overslaan en naar de inhoud gaan

'Visie op verandering' door André Manning: stel nu je vraag!

Twitter, Facebook, Pinterest, Vine, alles is social en dat verandert de wereld om ons heen razendsnel. André Manning van Philips…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Organisaties en bedrijven staan niet langer automatisch in het middelpunt van de belangstelling maar moeten alle zeilen bijzetten om hun aandacht te verdienen, tenzij het om een crisis gaat. De monoloog maakt plaats voor dialoog en traditionele scheidslijnen tussen verschillende communicatiedisciplines verdwijnen in rap tempo. Je zou er als communicatieprofessional bijna bang van worden. Dat is helemaal niet nodig want er zijn meer mogelijkheden dan ooit. Maar dan moet je wel willen veranderen.

related partner content for mobile comes here

Hoewel budgetten onder druk staan, de economie er niet echt florissant voor staat, is het glas van de communicatieprofessional half vol. Want de communicatieprofessional heeft nog nooit zoveel mogelijkheden tot zijn beschikking gehad als nu. Maar dan moet hij of zij zich er wel bewust van zijn dat er een steeds groter wordende behoefte is aan geïntegreerd en pragmatisch handelen waarbij accountability en Return on Investment een boost moeten krijgen.

André Manning: "In mijn ogen moet de communicatie professional 3.0 dan ook over de volgende eigenschappen bezitten. Hij of zij moet een:

1. Visie hebben op wat geïntegreerde communicatie bij kan en moet dragen aan een organisatie; weg met silodenken maar integratie van wat voorheen verschillende disciplines waren (paid media, earned media, social media en own media)
2. Een netwerk manager zijn ; zowel extern als intern de relevante netwerken perfect kunnen managen
3. Een zogeheten trusted advisor zijn in de organisatie
4. Niet verantwoordelijk zijn voor de reputatie van een bedrijf of organisatie (dit is nog wel eens een misvatting dat de communicatiemanager de eindverantwoordelijke is voor de reputatie) maar wel verantwoordelijk zijn voor hoe communicatie kan bijdragen aan reputatie en reputatie wel voortdurend op de agenda zetten
5. De zogeheten master of metrics zijn;dat wil zeggen accountability en ROI van communicatie zichtbaar maken

Dit zijn mijn gedachten maar graag wil ik de deelnemers van het congres graag van te voren vragen zij zich hierin herkennen en of zij hier specifieke vragen over hebben daarnaast wil ik graag weten of zij zelf graag nog andere dingen van mij willen horen op de 12e juni."

Mail je vragen naar valerieboersma@adformatiegroep.nl met in de onderwerpregel: André Manning MARCOM.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in