TNS Nipo marktonderzoekbureau van het jaar
Het marktonderzoekbureau won de prijs tijdens de uitreiking van de MOA Awards, op 5 juni bij strandclub Vooges in Zandvoort.
De jury over de winnaar: ‘Voorheen wellicht – oneerbiedig gezegd - een moloch, maar vandaag de dag een bureau dat haar koers verlegt, transformeert en zichzelf opnieuw aan het uitvinden is. Een koers die gebaseerd is op drie pijlers: klantinzicht, wetenschap en technologie. Met een sterke en duidelijke visie op het vakgebied, met analytisch vermogen aan de ene kant en begrip van cultuur en gedrag aan de andere. De koers verleggen vanuit een bestaande situatie vereist inzicht, durf en vasthoudendheid, ook als het even tegenzit. Gepresenteerde cases, waaronder Mobile 360, zijn voor de jury concrete voorbeelden van deze nieuwe richting.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOverige genomineerden in deze categorie waren Beautiful Lives en MWM2.
Hans Lingeman van Winkle is verkozen tot marktonderzoeker van het jaar. Hij won van medegenomineerden Bart Roozen (Multiscope) en Durk Bosma (Delta Marktonderzoek).
De MOA Wetenschapsprijs 2013 ging uiteindelijk naar het artikel “Houdbaarheid van churnvoorspellingsmodellen”, door Peter Verhoef, Tammo Bijmolt en Hans Risselada, van de Rijksuniversiteit Groningen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid