Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook: 'concurrentie groeit sneller'

Facebook ziet de concurrentie van andere sociale netwerken, zoals Tumblr en Twitter, toenemen. Dat stelde operationeel directeur Sheryl…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vooral onder jongeren zijn de concurrerende netwerken met een inhaalslag bezig, aldus Sandberg. Het aantal Facebookgebruikers groeit nog altijd onder deze doelgroep, maar minder hard dan het aantal jongere gebruikers bij de concurrenten.

related partner content for mobile comes here

Toch zou er volgens Sandberg nog geen reden tot zorg zijn, omdat 'tieners zeer actieve en betrokken Facebookgebruikers blijven' en 'Facebook nog altijd leider is in een groeiende markt'.

Voor netwerken als Facebook is het aantrekken en behouden van jonge gebruikers van groot belang, omdat zij een aantrekkelijke doelgroep vormen voor adverteerders. Facebook zou dan ook fors investeren in het verbeteren van de mobiele apps, om de jongere doelgroep te kunnen blijven bedienen.

Hoewel Facebook nog altijd groeit, heeft het netwerk sinds de beursgang vorig jaar meer dan een derde van de marktwaarde verloren. Beleggers zouden niet overtuigd zijn dat het verdienmodel van het sociale netwerk toekomstbestendig is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in