Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse voornamen op Coca-Cola-verpakkingen

Voor het eerst in de geschiedenis wordt het opschrift "Coca-Cola" deels vervangen door Nederlandse voornamen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens de zomercampagne 'Share a Coke', zullen consumenten niet alleen “Coca-Cola” op het drankje aantreffen, maar aan een zijde ook één van de 150 populairste Nederlandse voornamen. Tot en met 31 augustus zullen deze namen verschijnen op losse PET flesjes van 500 ml Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero. De blikken en andere flessen Coca-Cola, Coca-Cola light en Coca-Cola Zero zijn gereserveerd voor het delen met 'Friends', 'Family', 'Love', ‘You’ en ‘Me’. Coca-Cola wil met deze actie de Nederlandse consument persoonlijk aanspreken. Met de lijst van 150 namen draagt de helft van jongeren geboren in 1983 – 1999 één van de voornamen.

related partner content for mobile comes here

Gepersonaliseerd blikje

Voor de mensen die op zoek zijn naar een verpakking met een naam die niet tot de 150 populairste Nederlandse namen behoort, is het mogelijk om bij de labelmachines één blikje Coca-Cola te personaliseren. Tot eind augustus reizen deze machines door Nederland. Op kunnen consumenten hun eigen blikje Coca-Cola maken en met familie en vrienden digitaal delen.

Als onderdeel van de campagne heeft Coca-Cola aan Drs. Emma van Nifterick, bekend van het blog voornamelijk.nl, gevraagd om onderzoek te doen naar de – populairste - voornamen in Nederland. Uit haar onderzoek komt onder andere naar voren dat de lengte, populariteit en spreiding van voornamen continue veranderen.

Commercial waarin tieners vertellen met wie en waarom ze een blikje 'sharen':

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in