
Uit onderzoek van Mobilosoft blijkt dat elf procent van de Nederlandse retailers heeft een volledig geoptimaliseerde mobiele website heeft. Voor dit onderzoek zijn 174 retailers onder de loep genomen.
Veel consumenten hebben altijd hun telefoon op zak en gebruiken deze tijdens het shoppen voor openingstijden, productrecensies, prijsvergelijk en het zoeken naar locaties of kortingsacties.
Daarnaast worden er ook steeds internetaankopen gedaan via tablets en smartphones. Mobile devices moeten door de retailer niet als bedreiging, maar juist als kans worden gezien.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftUit het onderzoek onder de 174 retailers blijkt dus dat maar 19 winkelformules hun website mobiel geoptimaliseerd. Warenhuizen scoren met 38% het nog het hoogst. Winkels in de entertainment branche (oa videotheken, gameshops en platenzaken) en foodspeciaalzaken volgen samen met beiden 25%.
Het gehele artikel is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends
MobileMarketing.nl 2013
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee