'De autokoper oriënteert tegenwoordig mobiel' (onderzoek)
De NADA 2013 een van de grootste auto expo's van de Verenigde Staten stond dit jaar in teken van Mobile. Terwijl de autobranche in nog…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De autobranche is trouwens altijd al een voorloper geweest op gebied van mobile marketing en hebben tijdig ingezien dat vooral jonge klanten hun media consumeren via mobile devices.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
eBay Motors heeft onlangs een onderzoek gedaan onder de 18-35 jarigen:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS- Meer dan 33% van de 18-35 jarigen zoekt via een mobile device naar informatie bij de aanschaf van een auto (Bij de doelgroep 35+ was dit maar 19%)
- 44 % van de 18-35 jarigen zouden waarschijnlijk nog even via hun mobiel prijzen te vergelijken en informatie zoeken wanneer zij al bij een autodealer zijn (bij 35+ was dit 27%)
- 94 % van de 18-35 jarigen zoeken online voor informatie voordat ze een auto gaan aanschaffen.
- Slechts 13% van de 18-35 jarigen gaf aan dat ze het liefst autodealers bezoeken ter oriëntatie voor de aanschaf van hun auto. Bij 35+ was dit 25%
Bovenstaande cijfers geven goed weer wat het belang is voor een degelijke mobile marketing strategie bij automerken. Steeds meer van potentiële klanten baseren hun keuze voor aanschaf dus via hun mobiel en niet door de autoverkoper. Een mooi voorbeeld is de mobile campagne van Nissan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid