Overslaan en naar de inhoud gaan

Populariteit 2e scherm neemt toe (maar doorbraak blijft nog uit)

Het gebruik van internet-enabled devices als tweede scherm neemt toe, maar een echte doorbraak blijft vooralsnog uit. Dat blijkt uit het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit de resultaten blijkt bovendien dat mobiele devices bij second screen-toepassingen veruit de voorkeur krijgen boven vaste computers.

related partner content for mobile comes here

Een kwart van alle ondervraagden in het 2012 Moving Pictures-onderzoek geeft aan weleens sociale media rondom het televisieprogramma of de website of app van het programma te bezoeken. Dit gebeurt voornamelijk tijdens het tv-kijken. Het gebruik van tablets en smartphones tijdens het tv kijken is ten opzichte van 2011 toegenomen, maar deze devices worden (nog) niet veel gebruik in relatie tot de televisiecontent of voor het communiceren over televisieprogramma’s.

Gebruik van devices – al dan niet als second screen – is vooral populair onder mensen van minder dan 50 jaar oud. De penetratie van mobiele devices – vooral tablets – neemt ook bij 50-plussers toe, maar ze zijn minder geneigd tot ‘multitasken’ dan de jongere respondenten. De tablet is relatief gezien het populairste device voor gebruik tijdens tv-kijken. Smartphones blijken het meest populaire ‘tweede scherm’.

Meer informatie in de brochure Second Screen: interactie met tv-programma’s en tweede schermgebruik. SKO Moving Pictures 2012. Te bekijken via: www.kijkonderzoek.nl/publicaties/brochures

MobileMarketing.nl 2013

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in