Overslaan en naar de inhoud gaan

Webshop Fonq rolt 115 mobile shops uit

Fonq.nl heeft op haar Nederlandse platform met 115 shops een mobiele versie uitgerold. De eerste resultaten zijn boven verwachting, de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[PERSBERICHT]

related partner content for mobile comes here

Omzetstijging van ruim 50%
Op 28 maart heeft fonq.nl de nieuwe mobiele shop gelanceerd met gebruiksgemak als speerpunt. Om een leercurve te bouwen koos fonq.nl voor een bètalancering. Patrick Kerssemakers van fonq.nl: “We zagen de trend van mobiel wel aankomen, maar hebben gewacht tot het kantelpunt om hier verder in te investeren. Dat punt is nu bereikt. De eerste resultaten van onze bètaversie tonen een conversiestijging van meer dan 40%, dit toont aan dat een goede mobiele shop gewaardeerd wordt door onze klanten. Ook zien we dat mensen het aandurven om op dit verbeterde platform grotere bestellingen te plaatsen. Onze omzet is zelfs met meer dan 50% gestegen.” Op 4 april is de mobiele shop ook live gezet op de andere 114 nicheshops, waaronder barbequespeciaalzaak.nl, afvalemmershop.nl en pannenwebshop.nl.

Ook de nicheshops converteren
Meer dan 60% van het verkeer op het domein m.fonq.nl is afkomstig vanuit de nieuwsbrieven en direct verkeer. Dit zijn veelal bezoekers die al bekend zijn met het merk. Op de nicheshops komen veelal bezoekers die onbekend zijn met fonq.nl als merk, waardoor de organisatie de verwachting had dat deze shops zich minder zouden lenen voor mobiele conversie. Drie weken na de uitrol lopen echter 47% van de mobiele orders via nicheshops. Met name webshops met generieke producten en lagere productprijzen converteren bovengemiddeld goed.

Focus
Ongeveer 6,7% van het verkeer op de webshop is afkomstig van een smartphone. Het omzetpercentage via dit kanaal ligt echter lager en blijft hangen op 2,2%. Patrick Kerssemakers: “We zijn ervan overtuigd dat de smartphone essentieel is voor de customer journey en dat een groot deel van de bezoekers die niet direct converteren later alsnog een bestelling plaatsen via een tablet of desktop. Hierdoor zullen we meer resources inzetten om onze klanten goed te blijven bedienen via dit platform”. Meer dan 22% van het verkeer op alle fonq.nl shops komt binnen via een tablet. Er is gekozen om hier geen apart platform voor te bouwen, maar om de huidige webshop tablet-friendly te houden.

Advertentie

Reacties:

Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid wordenLog In

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in