Overslaan en naar de inhoud gaan

Versmarketeer maakt champignons sexy

Jan Klerken, directeur van Scelta Mushrooms uit Venlo, is gisteren uitgeroepen tot Versmarketeer van het Jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klerken laat met Scelta Mushrooms acht genomineerden achter zich, waaronder Jaap Korteweg van De Vegetarische Slager en Frenkel Denie van FrieslandCampina, respectievelijk winnaars van de tweede en derde plaats. De kanshebbers werden beoordeeld door een tienkoppige jury van marketingspecialisten, onder leiding van Vincent Deenen, werkzaam bij Grodan en voorzitter van Nima-Food & Agri.

related partner content for mobile comes here

Volgens de jury is de werkwijze van Scelta Mushrooms een mooi voorbeeld van hoe sterk een Business2Business-product kan worden neergezet. ‘Champignons zijn in de basis niet aantrekkelijk’, zegt het juryrapport. ‘Ze groeien in het donker, in een vochtige omgeving, op mest. Maar, Jan Klerken weet er een sexy product van te maken. De champigons worden in het Scelta Mushrooms Experience Center tot een indrukwekkend assortiment ontwikkeld. Scelta zoekt samen met partners naar andere toepassingsmogelijkheden, nieuwe smaaksensaties, duurzame mogelijkheden en gezonde producten: "winnoveren". Hiermee is hij een voorbeeld voor de gehele verssector die met een ‘low interest product’ B2B-marketing bedrijft. Met het concept van Kokkerelli (de Stichting Kids University for Cooking) vervult Klerken ook een maatschappelijke rol. Doordat hij met Kokkerelli kinderen én volwassenen bij het eten van vers voedsel betrekt, leren zij wat het effect van voeding op de gezondheid is. En passant krijgt de champignon de volle aandacht.'

Visie
‘Vers en verduurzaming gaan ontzettend goed samen’, verklaart Klerken over zijn product Ecopouches, deze ‘eco-zakken’ behouden de versheid en textuur van de champignons, 'Ik doe er er alles aan om de uitstraling van ‘versproduct’ te behouden met Scelta.'

Versmarketeer van de Toekomst
Onderdeel van het event dit jaar was de publieksprijs, waarbij de bezoekers Jaap Korteweg van De Vegetarische Slager verkozen tot Versmarketeer van de Toekomst. ‘Ik vind het hartstikke mooi dat we deze prijs hebben gewonnen’, zegt Korteweg. ‘We hebben geen marketingbudget, onze focus is totaal op de producten. Door guerrillamarketing zijn we hier gekomen. In kwalitatieve zin zijn we onze concurrent nog niet tegengekomen. Over vijftig jaar willen we al het industrieel geproduceerde vlees vervangen hebben.’

VersEvent
Versmarketeer van het Jaar is de verkiezing van de beste marketingspecialist op het gebied van versproducten (vlees, vis, zuivel, AGF, sierteelt, brood en ijs). Het initiatief is ontstaan vanuit de gedachte dat verse producten goede marketing nodig hebben, zeker wanneer ze merkloos zijn. Door het samenbrengen van professionals in het vermarkten van versproducten, moet het evenement ook dienen als bron van inspiratie voor versmarketeers- en ondernemers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in