Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: TikToks Explore-pagina, kleine tweak of grote shift?

De Explore-pagina biedt nieuwe kansen. Welke zijn dat?
TikTok's explore pagina
TikTok's explore pagina

Heb je het al gespot? TikTok heeft een gloednieuwe Explore-pagina gelanceerd. Deze pagina is er helemaal op gericht om je nieuwe content te laten ontdekken die past bij jouw interesses en de laatste trends.

Wat meteen opvalt? Alle content op deze pagina bestaat uit foto-carrousels. Hét platform dat we kennen van korte video's, lijkt nu ineens een andere kant op te bewegen. Een opvallende move, en misschien wel het begin van een nieuwe content stijl binnen de app?

Kansen Explore-pagina
De Explore-pagina van TikTok lijkt een gekke shift, maar welke kansen biedt de nieuwe pagina voor de gebruikers van TikTok?

Ten eerste zorgt de Explore-pagina voor meer impact dan een video. TikTok houdt van interactie, en met foto-carrousels is de engagement maar liefst 12 procent hoger dan van een video. Die verhoging is komt doordat gebruikers door de carrousel swipen en ook blijven hangen om de content te bekijken.

Ten tweede kan de Explore-pagina een boost geven aan shopping-content - iets wat nu booming is. De pagina kan een kans zijn voor bedrijven om hun producten beter zichtbaar te maken. Hoewel het gebruik van video hiervoor al een groot succes was, kunnen carrousels hier ook goed voor worden gebruikt.

Ten derde positioneert TikTok zich als een social-mediaplatform dat meer kan aanbieden dan alleen maar videocontent en speelt het slim af door fotocontent een eigen plek te geven. Hiermee concurreert TikTok met grote platformen zoals Instagram en Pinterest, dé platformen voor visuele content.

De introductie van de Explore-pagina laat zien dat TikTok zich niet alleen richt op video’s, maar ook de (visuele) zoekervaring van de gebruiker wil verbeteren. Dat is de moeite waard om mee te testen, want deze verschuiving van content zal niet alleen voor de gebruiker zichtbaar zijn, maar voor bedrijven.

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social media.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in