Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending: gekkigheid is geen gimmick, het is een strategie

Moeten merken gekkigheid verwerken in hun content?
Iphone op een notitieblok
Notitieblok met Iphone
Iphone op een notitieblok
Notitieblok met Iphone

Van straatinterviews tot chaotische meme edits: wat voor sommigen willekeurige content lijkt, is voor grote merken een slimme strategie om op te vallen in de eindeloze scrollcultuur. Authentiek, absurd en speels werkt, zolang het maar blijft hangen.

related partner content for mobile comes here

Merken die de humor omarmen

Merken zoals Rabobank en Marc Jacobs laten zien dat er geen omweg meer is; traditionele marketing maakt plaats voor speelse, absurdistische content. Rabobank, ooit het toonbeeld van serieuze communicatie, creëert nu content die jongeren aanspreekt over financiële onderwerpen. Geen statige adviezen, maar droge humor en herkenbare struggles.

Marc Jacobs doorbreekt de tradities van high fashion, samen met Shadrinsky, die bekend is om haar vervormde gezichten en chaotische edits. "Luxe merken nemen zichzelf te serieus en creëren zo afstand," zegt ze. Met speelse content maakt Marc Jacobs mode toegankelijker voor een breder publiek.

Waarom humor werkt: het algoritme lacht mee

Social media is in de kern een entertainment platform, en juist daarom is humor zo effectief. Het algoritme beloont content die mensen langer laat kijken, liken, delen en reageren; precies de acties die humor uitlokken. Dit creëert een sneeuwbaleffect: meer engagement leidt tot meer zichtbaarheid en interactie.

Is humor dé strategie voor jouw merk?

Humor en absurditeit zijn tegenwoordig dus strategische tools die perfect inspelen op het algoritme. Merken moeten durven afstappen van traditionele marketing om relevant te blijven. De tijd van veilige campagnes is voorbij; wie wil opvallen, moet durven spelen.

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social media.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in