Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: Instagram test verticaal, gebruikers geschokt

Komt er een einde aan de de 'Perfect Feed'?
instagram
instagram
instagram
instagram

Instagram-gebruikers zijn ontevreden over een nieuwe verandering: het platform test een verticale profielgrid in plaats van de traditionele vierkante. Deze wijziging, die binnenkort voor alle gebruikers beschikbaar wordt, moet beter aansluiten bij de toename van verticale content zoals Reels.

related partner content for mobile comes here

Vierkant verdwijnt

Volgens Instagram-hoofd Adam Mosseri is dit een reactie op het feit dat de meeste content tegenwoordig verticaal is, zoals foto's in 3:4 of video's in 9:16. Mosseri erkent dat deze aanpassing vervelend kan zijn voor gebruikers die hun profiel zorgvuldig hebben samengesteld met vierkante beelden, maar hij wil de inhoud beter laten aansluiten bij moderne trends.

Perfecte feed in gevaar?

Hoewel de aanpassing logisch lijkt, roept het bij veel gebruikers weerstand op. Vooral mensen die hun feed zorgvuldig hebben samengesteld, zijn niet blij. Ze vrezen dat hun 'perfecte feed' verstoord wordt doordat de zorgvuldig geplaatste vierkante foto's nu uitgerekt en vervormd worden weergegeven.

Weer een update


Deze update is ook niet de eerste grote verandering van Instagram. In de afgelopen jaren heeft het platform herhaaldelijk updates doorgevoerd die de gebruikerservaring veranderden. Dit zorgt voor frustratie bij gebruikers die zich steeds opnieuw moeten aanpassen. Ondanks frustratie, dus wel belangrijk om de switch te maken van 1:1 naar 3:4, zodat jouw posts niet vervormen en je geen ‘lelijke’ feed krijgt!

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in