Overslaan en naar de inhoud gaan

Ralph Rijks verruilt HelloFresh al na een jaar voor Just Eat Takeaway

Ralph Rijks vertrekt bij HelloFresh en treedt per april aan als global chief marketing officer bij Just Eat Takeaway (JET).
Ralph Rijks stapt binnen een jaar over van HelloFresh naar Just Eat Takeaway
Ralph Rijks werkte eerder bij Heineken en Zalando.
Ralph Rijks stapt binnen een jaar over van HelloFresh naar Just Eat Takeaway
Ralph Rijks werkte eerder bij Heineken en Zalando.

Verandering in commerciële focus

Bij HelloFresh lag de nadruk het afgelopen jaar op een herijking van de commerciële strategie. Onder leiding van Rijks werd een koerswijziging doorgevoerd, waarbij klantgerichtheid en winstgevendheid meer op de voorgrond kwamen te staan. Dit vertaalde zich in een sterkere focus op langetermijnwaarde en een scherper gedefinieerde doelgroep.

related partner content for mobile comes here

Hoewel zijn periode bij HelloFresh relatief kort was, laat hij het bedrijf -naar eigen zeggen- stevig achter. "De veronderstelling dat tijd en impact lineair verbonden zijn, gaat niet altijd op," stelt Rijks. "Veranderingen kunnen snel en doeltreffend worden doorgevoerd als de strategie helder is en er een goed team achter staat."

Nieuwe dynamiek bij Just Eat Takeaway

De overstap naar JET komt op een moment van strategische veranderingen bij de maaltijdbezorger. Recent nam tech-investeerder Prosus het bedrijf over voor 4,1 miljard, wat mogelijk invloed heeft op de toekomstige koers. Desondanks blijft de basis van JET behouden, met bekende consumentenmerken zoals Thuisbezorgd.nl, Just Eat en Lieferando.

"Verandering is een constante factor in deze industrie," aldus Rijks. "De fundamenten van Just Eat Takeaway zijn sterk en bieden ruimte voor verdere groei."

Uitbreiding van internationale marketingstrategie

Met zijn ervaring bij Heineken en Zalando heeft Rijks eerder commerciële strategieën helpen aanscherpen in verschillende sectoren en markten. Bij Just Eat Takeaway zal hij zich richten op het verder versterken van de marketingaanpak en merkpositie van het platform.

Just Eat Takeaway heeft wereldwijd een bruto transactiewaarde van meer dan 18 miljard en opereert in een competitieve, tech-gedreven markt. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam stort Rijks zich op het verder vormgeven en optimaliseren van de wereldwijde marketingstrategie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in