Overslaan en naar de inhoud gaan

Energiereclame met De Hond mag toch

Opiniepeiler Maurice de Hond mag toch reclame maken voor de Nederlandse Energie Maatschappij.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het College van Beroep van de Reclame Code Commissie heeft dat dinsdag bepaald. De Reclame Code Commissie dat De Hond als deskundige te gezaghebbend is om specifieke producten te mogen aanprijzen in reclameboodschappen. Zijn onderzoeken worden vaak aangehaald in kranten en televisieprogramma's en daardoor zou hij volgens de commissie bij veel Nederlanders vertrouwen inboezemen.

related partner content for mobile comes here

Het College van Beroep stelt dat De Hond als onafhankelijk opiniepeiler inderdaad een zekere mate van gezag heeft, maar dat hij dat gezag niet rechtstreeks ontleent aan zijn deelname aan tv-programma's. De herkenbaarheid van de campagne van de Nederlandse Energie Maatschappij als reclameuiting is volgens het college dan ook niet in het geding.

De reclamecampagne met Maurice de Hond is medio augustus beëindigd. Daartoe was volgens de Nederlandse Energie Maatschappij al voor de uitspraak van de Reclame Code Commissie besloten.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in