Energiereclame met De Hond mag toch


Het College van Beroep van de Reclame Code Commissie heeft dat dinsdag bepaald. De Reclame Code Commissie oordeelde eerder dat De Hond als deskundige te gezaghebbend is om specifieke producten te mogen aanprijzen in reclameboodschappen. Zijn onderzoeken worden vaak aangehaald in kranten en televisieprogramma's en daardoor zou hij volgens de commissie bij veel Nederlanders vertrouwen inboezemen.
Het College van Beroep stelt dat De Hond als onafhankelijk opiniepeiler inderdaad een zekere mate van gezag heeft, maar dat hij dat gezag niet rechtstreeks ontleent aan zijn deelname aan tv-programma's. De herkenbaarheid van de campagne van de Nederlandse Energie Maatschappij als reclameuiting is volgens het college dan ook niet in het geding.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe reclamecampagne met Maurice de Hond is medio augustus beëindigd. Daartoe was volgens de Nederlandse Energie Maatschappij al voor de uitspraak van de Reclame Code Commissie besloten.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid