Overslaan en naar de inhoud gaan

De meeste content is zo beroerd geschreven dat het geen effect heeft

Slechts 31 procent content marketing kwalitatief goed genoeg, aldus analyse.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De tekstkwaliteit van content is vaak zo bedroevend dat ze eerder schadelijk is voor een merk, dan dat ze ook echt het beoogde effect behaalt. Nog geen derde (31 procent) van de content marketing is kwalitatief goed genoeg geschreven om de gewenste resultaten te behalen.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit de van Arcolinx waarin de kwaliteit van content marketing wereldwijd wordt geanalyseerd. De software-ontwikkelaar onderzocht met behulp van taaltechnologie de inhoud van marketing, corporate communicatie, technologie en klantenservice van 340 internationale grote merken. Meer dan 20 miljoen zinnen op 150.000 websites werden onder de loep genomen. Criteria waren grammatica, stijl en leesbaarheid. 

Benchmark

De resultaten stemmen de onderzoekers weinig vrolijk. De kwaliteit van de content is bij meer dan twee derde van de onderzochte merken zo laag dat het gewenste effect beperkt blijft. Op een schaal van 0 tot 100 behaalden de 340 merken scores tussen de 55 en 85 punten. Slechts 31 procent van de merken presteert beter dan de benchmark van 72 voor kwaliteit en effect. 

Telecomsector dramatisch

Retailbedrijven deden het beter dan de benchmark en scoorden 73,2 punten. Onderaan bungelt de telecomsector met 66,2 punten. Volgens de onderzoekers kost de beroerde kwaliteit van content bedrijven veel geld. Uit een eerder onderzoek van Global Lingo Conf bleek dat grammaticale en spelfouten ervoor zorgen dat 59 procent van de bezoekers afziet van een aankoop.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in