Overslaan en naar de inhoud gaan

Ajax reageert, maar houdt de kaken stijf op elkaar

De voetbalclub reageert op de commotie door de aangekondigde prijsverhoging uit te smeren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt . De Ajax-directie heeft besloten om de eerder aangekondigde prijsverhoging over . Daarnaast krijgen de betreffende seizoenkaarthouders de mogelijkheid om met voorrang elders in het stadion een plaats te zoeken. Kort na het paasweekend worden zij nader geïnformeerd. Verder wilde de club niet reageren op de kritiek.

related partner content for mobile comes here

&;Fans als klanten&;
Eerder deze week kondigde Ajax bij circa 2.300 seizoenkaarthouders een aanzienlijke prijsverhoging aan, van soms bijna 50 procent. Zo zouden de prijzen voor vakken bij de middenlijn worden verhoogd van 507 naar 750 euro. De stoelen zouden jarenlang &;te goedkoop&; zijn aangeboden volgens de club.

En dat schoot bij honderden supporters in het verkeerde keelgat. Eén van die boze fans, Rodney Rijsdijk richtte zelfs een open brief aan directeur marketing Edwin van der Sar, die werd gepubliceerd op

Hij stelde dat Ajax &;zijn supporters ziet als klanten en het schunnig is om fors meer te vragen voor een product, terwijl het product al jaren in kwaliteit afneemt&;. Daarnaast sprak hij de ex-keeper persoonlijk aan, door te stellen dat Ajax op deze manier zijn trouwste fans gaat verliezen: &;Ik heb het over mensen die nog voor jou hebben gejuicht in De Meer, in het Olympisch, in Wenen en zelfs in Tokio.&;

Ajax liet weten inmiddels 69 opzegging te hebben ontvangen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in