Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Chocola wordt duurder’

We hebben toch wel meer te melden jongens? Is dit het nieuws… is dit de content? Stem ik hier op af? Trouwerijen van voetballers en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De ‘eikenprocessie-rups is weer gesignaleerd’. ‘Chocola wordt duurder’, dit is geen geintje maar ‘nieuws’ zomer 2010. Je zou er toch spontaan het vliegtuig van pakken. De vakantie is begonnen en het begin van de komkommertijd is zichtbaar. ‘Nu even niet’, ademt de media. Vaktijdschriften komen minder frequent uit en zijn overwegend dun en van weinig inhoud voorzien. Zelfs radioverslaggevers en de presentatoren worden door de 2e rang opgevolgd.

related partner content for mobile comes here

Elk jaar denk ik weer, dit zal de laatste keer zijn. Waarom gaan we tijdens de vakantieperiode niet meer investeren in content? Het is knulligheid troef in medialand nu. Er valt weinig te beleven. Het blijft een raar fenomeen – komkommertijd- wat we maar in stand blijven houden. En dat verbaast me. Een aantal TV zenders hebben de afgelopen jaren geïnvesteerd in een betere programmering in de zomer. En niet zonder succes. Niet eerder waren er bij ons zoveel TV adverteerders in de maand juli. Deze zomer wordt er druk geadverteerd op TV en ook na het WK dus. Consumenten blijven opleidingen volgen, reizen boeken en mobieltjes kopen. De verkoop gaat gewoon door.

Laten we daarom stoppen met deze zelfgemaakte nieuwsarmoede. Er is geen komkommertijd want die bestaat niet. We staan het onszelf toe. Het is saai en het genereert geen actie.
Ik dacht ook dat we het ons niet kunnen permitteren –een zomerdip- maar dat is blijkbaar niet waar. Er is ook geen echte reden want ‘maar’ 1 miljoen mensen gaan gelijktijdig vakantie (en nog een hele hoop in eigen land). Dat is maximaal 7 – 8% van de bevolking. En dat terwijl de kortingen deze zomer (net als de temperatuur) ongekend hoog zijn. Net als het goede humeur.
Als het aan mij ligt is dit de laatste zomerdip die we meemaken. Er is geen adverteerder enthousiast geworden van een zomerdip. Dus waarom stellen we dat voor?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in