
Je consumeert er video’s en tekstberichten, je bankiert ermee, je connect je met je sociale netwerken en met de camera die erop zit creer je content. Dit apparaat hou je voortdurend in je buurt, het is onderdeel van je leven, eigenlijk van jezelf, geworden: de mobiele telefoon.
Mobile as 7th of the Mass Media
Gisteren vond in Leusden de eerste live meeting van Futureyes plaats (FuturEyes Live at 5)
het inspiratieblog van VODW Marketing. Het thema was: Mobile Marketing, Boom or Fizzle? Hiervoor waren Mobile Generation, Sanoma Digital en de Rabobank uitgenodigd om hun verhaal te doen. Conclusie: mobile marketing is booming. Dit is op zich geen nieuws. Ik volg al een tijd het blog "Communities dominate brands" van Tomi Ahonen (@tomiahonen op Twitter). De mobiel is het zevende massamedium na de opkomst van drukwerk, geluidsopnames, de bioscoop, de tv, de radio en het internet. Maar dit zevende massamedium zal vele malen meer impact hebben op ons leven en ingrijpender zijn dan alle media daarvoor. Tomi Ahonen legt dit allemaal uit in zijn boek Mobile as 7th of the Mass Media. Deze expert op het gebied van mobiele telefonie en inspirerend spreker, maakte vorig jaar zijn goeroestatus waar op het PICNIC event.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
Scheepens
De Wijnshaker
In feite wisten Mobile Generation, Sanoma Digital en de Rabobank gisteren met aansprekende voorbeelden de waarzeggerij van Tomi Ahonen om te zetten naar de praktijk. Mooi voorbeeld is de lancering van de Wijnshaker, een iPhone applicatie van Mobile Generation gebaseerd op de content van de succesvolle Wijnalmanak-boekuitgave. Een goede wijn is een kwestie van schudden met je iPhone. Het resultaat: vier wijnsuggesties met de beschrijving uit de Wijnalmanak 2010, de beste wijnen onder €5,- of uit de Wijnalmanak 2010, de beste wijnen van €5,- tot € 10,-.
Het meest inspirerende verhaal kwam, opvallend genoeg, van David-Jan Janse van de Rabobank. Met veel verve lanceerde hij de slogan: de bank in je broekzak! David-Jan: “De key succes factor van mobile marketing is de iPhone”. Hiermee doelt hij op het one-fits-all ecosysteem van deze smartphone: touch, applicaties, ‘open’ en flatfree. De Apple fans zijn er gek mee en willen alles wel uitproberen met deze sexy device.
Tevens voorspelde David-Jan dat afrekenen met je Hyves account een grote toekomst kent. Van going dutch naar sociaal betalen. Een rondje voor je vrienden in het cafe betaal je met je mobiel.
Blijkbaar zijn de ideeën van mobile advertising pionier Tomi Ahonen geland. Meer dan 50% van de emailgebruikers verwacht binnen 24 uur een antwoord terug, voor 84% van de SMS-gebruikers geldt een tijdslimiet van 5 minuten. Dit snelle reactievermogen is ongekend en zal zeker zijn lucratieve impact hebben op bedrijven die hun kans in mobile advertising gaan grijpen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee