Overslaan en naar de inhoud gaan

De magische money making machine

Je staat er mee op en je gaat er mee naar bed. In de ochtend bekijk je hem voor het nieuws, in de avond gebruik je hem als wekker. Als je…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Je consumeert er video’s en tekstberichten, je bankiert ermee, je connect je met je sociale netwerken en met de camera die erop zit creer je content. Dit apparaat hou je voortdurend in je buurt, het is onderdeel van je leven, eigenlijk van jezelf, geworden: de mobiele telefoon.

Mobile as 7th of the Mass Media
Gisteren vond in Leusden de eerste live meeting van Futureyes plaats ()
het van VODW Marketing. Het thema was: Mobile Marketing, Boom or Fizzle? Hiervoor waren Mobile Generation, Sanoma Digital en de Rabobank uitgenodigd om hun verhaal te doen. Conclusie: mobile marketing is booming. Dit is op zich geen nieuws. Ik volg al een tijd het blog "" van ( op Twitter). De mobiel is het zevende massamedium na de opkomst van drukwerk, geluidsopnames, de bioscoop, de tv, de radio en het internet. Maar dit zevende massamedium zal vele malen meer impact hebben op ons leven en ingrijpender zijn dan alle media daarvoor. Tomi Ahonen legt dit allemaal uit in zijn boek . Deze expert op het gebied van mobiele telefonie en inspirerend spreker, maakte vorig jaar zijn goeroestatus waar op het .

De Wijnshaker
In feite wisten Mobile Generation, Sanoma Digital en de Rabobank gisteren met aansprekende voorbeelden de waarzeggerij van Tomi Ahonen om te zetten naar de praktijk. Mooi voorbeeld is de lancering van de , een iPhone applicatie van Mobile Generation gebaseerd op de content van de succesvolle Wijnalmanak-boekuitgave. Een goede wijn is een kwestie van schudden met je iPhone. Het resultaat: vier wijnsuggesties met de beschrijving uit de Wijnalmanak 2010, de beste wijnen onder €5,- of uit de Wijnalmanak 2010, de beste wijnen van €5,- tot € 10,-.

Het meest inspirerende verhaal kwam, opvallend genoeg, van David-Jan Janse van de Rabobank. Met veel verve lanceerde hij de slogan: de bank in je broekzak! David-Jan: “De key succes factor van mobile marketing is de iPhone”. Hiermee doelt hij op het one-fits-all ecosysteem van deze smartphone: touch, applicaties, ‘open’ en flatfree. De Apple fans zijn er gek mee en willen alles wel uitproberen met deze sexy device.
Tevens voorspelde David-Jan dat afrekenen met je Hyves account een grote toekomst kent. Van going dutch naar sociaal betalen. Een rondje voor je vrienden in het cafe betaal je met je mobiel.
Blijkbaar zijn de ideeën van mobile advertising pionier Tomi Ahonen geland. Meer dan 50% van de emailgebruikers verwacht binnen 24 uur een antwoord terug, voor 84% van de SMS-gebruikers geldt een tijdslimiet van 5 minuten. Dit snelle reactievermogen is ongekend en zal zeker zijn lucratieve impact hebben op bedrijven die hun kans in mobile advertising gaan grijpen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in