Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertentie-inkomsten online stijgen in VS

De online advertentiemarkt in de Verenigde Staten zal binnen enkele jaren de dagbladindustrie inhalen wat betreft reclame-inkomsten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dagbladen zien hun reclame-inkomsten alleen nog maar dalen. Waren de bestedingen vorig jaar nog 24,82 miljard dollar, in 2014 is dat 22,3 miljard dollar.

'Hoewel internet niet helemaal aan de recessie is ontkomen, was de terugval van online in de VS veel minder sterk dan andere media', staat in het PwC-rapport. Volgens de organisatie ontspringt internet de dans door veranderingen in het consumentengedrag, investeerderspotentieel en groeiende Amerikaanse breedbandpenetratie.

Eerder bleek uit een rapport van Outsell dat al dit jaar de online bestedingen die van print .

Bron: Wall Street Journal via .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in