BVA: in 2015 gaat kwart mediabudget online


De kennis van de adverteerders laat nog te wensen over: althans dat geven ze zelf aan. Vooral social media (42 procent vindt van zichzelf dat ze hier veel van weten), branded content (36 procent weet hier veel van) en e-WOM (slechts één op de vier heeft hier veel kennis over) staan hoog op de agenda.
Voor de adverteerders is dit ook de topdrie wat aandachtsgebied betreft. 79 procent wil meer weten over social media, 70 procent over branded content en 76 procent over e-WOM.
De adverteerders halen hun kennis nu nog vooral bij mediabureaus. Driekwart laat de onderhandelingen met exploitanten over de prijs over aan het mediabureau. In 53 procent van de gevallen onderzoekt het mediabureau ook de effecten van de online activiteiten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNiet echt verrassend, maar toch opmerkelijk is wel dat de groep die wat jonger is (gemiddelde leeftijd: 38 jaar) meer kennis heeft over online dan de groep van gemiddeld 45 jaar. De jongere groep doet vaker traffic/sales-analyses en controleert vaker de levering. Ook gebruikt die groep veel vaker STIR-cijfers.
Het onderzoek is uitgevoerd onder de BVA-leden en kende 53 respondenten. Het is uitgevoerd om de BVA Academy (editie online) zo goed mogelijk af te kunnen stemmen op de verschillende kennisniveaus en ambities van de BVA-leden. De volgende BVA Academy over online is 17 juni. Dan zal ook input worden verzameld voor de aandachtsgebieden van de BVA.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid