Overslaan en naar de inhoud gaan

BVA: in 2015 gaat kwart mediabudget online

De BVA heeft onderzoek gedaan onder zijn achterban om inzicht te krijgen in hoeverre adverteerders kennis van, ervaring met én ambitie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De kennis van de adverteerders laat nog te wensen over: althans dat geven ze zelf aan. Vooral social media (42 procent vindt van zichzelf dat ze hier veel van weten), branded content (36 procent weet hier veel van) en e-WOM (slechts één op de vier heeft hier veel kennis over) staan hoog op de agenda.

related partner content for mobile comes here

Voor de adverteerders is dit ook de topdrie wat aandachtsgebied betreft. 79 procent wil meer weten over social media, 70 procent over branded content en 76 procent over e-WOM.
De adverteerders halen hun kennis nu nog vooral bij mediabureaus. Driekwart laat de onderhandelingen met exploitanten over de prijs over aan het mediabureau. In 53 procent van de gevallen onderzoekt het mediabureau ook de effecten van de online activiteiten.

Niet echt verrassend, maar toch opmerkelijk is wel dat de groep die wat jonger is (gemiddelde leeftijd: 38 jaar) meer kennis heeft over online dan de groep van gemiddeld 45 jaar. De jongere groep doet vaker traffic/sales-analyses en controleert vaker de levering. Ook gebruikt die groep veel vaker STIR-cijfers.

Het onderzoek is uitgevoerd onder de BVA-leden en kende 53 respondenten. Het is uitgevoerd om de BVA Academy (editie online) zo goed mogelijk af te kunnen stemmen op de verschillende kennisniveaus en ambities van de BVA-leden. De volgende . Dan zal ook input worden verzameld voor de aandachtsgebieden van de BVA.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in