Overslaan en naar de inhoud gaan

Bavaria bovenaan in top 10 WK-merken

De ophef rond de 'Bavariababes' heeft het merk geen windeieren gelegd. Bavaria staat bovenaan in de top 10 van merken die het meest met het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bavaria stijgt met stip van 7 naar 1, zo blijkt uit een recent onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek in opdracht van De Telegraaf onder bijna 300 Nederlanders. Van de ondervraagden brengt 45 pct het merk in verband met het WK. Twee weken geleden was dit 19 pct.
Heineken wordt door 40 pct in verband gebracht met het WK en komt daarmee op plaats 2. Heineken is nog wel het merk dat het meest in verband wordt gebracht met Oranje, maar ook binnen deze top 10 is Bavaria de grootste stijger (van plaats 10 naar plaats 2). De officiële WK-sponsor Budweiser wordt als twaalfde merk in verband gebracht met het evenement (was plaats 26).

related partner content for mobile comes here

De afgelopen twee weken zijn mensen de reclamecampagnes rondom het WK nog beter gaan herinneren. Gemiddeld worden de reclames van de merken uit de top 10 nu door 35 pct herinnerd. Bij de vorige meting was dit nog 19 pct. De campagne van Albert Heijn is het meeste opgevallen, gevolgd door de campagnes van Bavaria en Heineken. Ook de campagnes van C1000, Coca-Cola, ING en McDonald's zijn de mensen bijgebleven. In de top 10 staan twee opvallende nieuwkomers. Visa is gestegen van de 51e naar de 9e plaats, Rexona komt binnen op de 10e positie, vanaf de 36e.

Bureau Consumenten Onderzoek (BCO) heeft de afgelopen jaren, in opdracht van De Telegraaf, bij elk sportevenement, waaronder Olympische Spelen in Vancouver (2010) en EK voetbal in Oostenrijk en Zwitserland (2008) een inhaakwedstrijd georganiseerd. Dit jaar volgt er ook een inhaakwedstrijd rondom het WK Voetbal in Zuid-Afrika. Na afloop wordt de beste inhaker van het WK bepaald.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in