
‘Gebleken is dat Boox.nl niet voldoende winstgevend is’, zei een Boox.nl woordvoerster tegen het Financieele Dagblad. ‘Ook de bijbehorende vooruitzichten zijn niet goed genoeg’. Bedoeling was om een geduchte concurrent van marktleider Bol.com te worden. De concurrentie van andere internetboekhandels bleek ook te groot.
Het assortiment van Boox.nl besloeg bij de start ruim 135.000 titels. Nu worden er ruim een half miljoen producten aangeboden, waaronder boeken, vaktijdschriften en digitale uitgaven. De mislukking van Boox.nl steekt schril af tegen de explosieve groei van e-commerce in Nederland. Consumenten gaven volgens de organisatie Thuiswinkel.org vorig jaar op internet euro 6,4 miljard euro uit, 17 procent meer dan een jaar eerder. Bol.com zag de inkomsten zelfs met 20 procent groeien tot 268 miljoen euro.
Vacatures
Event Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftClient Services Director - Media
ScheepensBron: Financieele Dagblad
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee