Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea is meest empathische merk

Ja hoor weer een ranglijst met merken. Dit keer is het de Empathiemonitor 2010 die om aandacht vraagt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ja hoor weer een ranglijst met merken. Dit keer is het de 2010 die om aandacht vraagt.

related partner content for mobile comes here

En IKEA is de winnaar van deze lijst. Het onderzoek onder 1.700 Nederlanders is uitgevoerd door NetPanel in samenwerking met .

‘Het gaat erom dat je als merk echt snapt wat jouw doelgroep wil; als je dat goed doet zal de klant je omarmen en nooit meer loslaten,’ verklaart Martijn Pater van Fronteer Strategy de lijst. ‘En vergeet niet dat wat je doet wel echt moet zijn, anders prikken consumenten door je heen.’

Een vergelijking met de hoogte van mediabestedingen laat zien dat veel adverteren zeker niet automatisch het empathieniveau opkrikt, zeggen de onderzoekers. Sterker nog, Ikea en Bol.com adverteren relatief weinig en staan aan de top van de empathieladder. Heineken daarentegen heeft hoge mediabestedingen, maar is een middenmoter als het op empathisch vermogen aankomt.

De top10

1. Ikea
2. Albert Heijn
3. Bol.com
4. Hema
5. Douwe Egberts
6. Pickwick
7. Philips
8. Efteling
9. Nokia
10. Unox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in