Starbucks komt met Starbucks Digital Network
14 juni maakte baas Howard Schultz in een gesprek met Chris Anderson van Wired tijdens de ‘Business Conference Disruptive by Design’ bekend dat koffieketen Starbucks in de VS vanaf 1 juli gratis wifi biedt aan iedere klant die een kop koffie, chai tea latte komt drinken en/of een muffin komt eten.
Volgens Schultz moet de derde ‘woonplek’ nog beter matchen met de online experience.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamStarbucks biedt al lange tijd wifi aan, maar dat was door middel van registratie, deze dienst wordt door AT&T aangeboden. Klanten moeten een account bij AT&T hebben of een Starbucks-kaart. Na inloggen kun je twee uur lang gebruik maken van wifi.
De service van AT&T, hoewel de grootste aanbieder van wifi, liet/laat veel te wensen over. Maar AT&T zal ook na 1 juli de wifi verzorgen.
Na 1 juli is er geen timelimiet meer aan het gebruik van wifi, dus de couch/seatsurfers kunnen nog langer met hun laptop in de zaak blijven zitten.
Starbucks is niet de eerste die dit aanbiedt. Aartsvijand McDonald’s verstrekt al sinds januari dit jaar gratis wifi aan zijn klanten.
Gratis, ongelimiteerde wifi is niet de enige stap in het verbeteren van de online experience. In de herfst van dit jaar, zo vertelde Schultz tegen Anderson, komt Starbucks in samenwerking met Yahoo! met een nieuwe online customer experience, Starbucks Digital Network genaamd: ‘branded Starbucks online experience’.
Via dit netwerk, voorlopig alleen in de Amerikaanse Starbucks-vestigingen kunnen klanten gratis onbeperkt toegang krijgen tot verschillende betaalde sites en diensten waaronder WSJ.com, NYTimes.com, iTunes, gratis downloads, lokale content via FourSquare etc. De content komt dan terecht op ‘jouw Starbucks-pagina’.
Het is ook de bedoeling dat de ‘Pick of the Week’ van Starbucks op iTunes online geïntegreerd kan worden. Je kunt straks de gratis download op de iPhone/iPad downloaden zonder gebruik te maken van het intikken van codes.
Het netwerk wordt opgezet door een nieuwe afdeling binnen Starbucks, Digital Ventures genaamd.
Het voordeel voor de contentaanbieders, zo is op Mashable te lezen, is dat ze op deze manier nieuwe consumenten aan zich kunnen binden en wellicht kunnen interesseren voor abonnementen, aldus Starbucks.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid