Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks komt met Starbucks Digital Network

14 juni maakte baas Howard Schultz in een gesprek met Chris Anderson van Wired tijdens de ‘Business Conference Disruptive by Design’…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

14 juni maakte baas Howard Schultz in een gesprek met Chris Anderson van Wired tijdens de bekend dat koffieketen in de VS vanaf 1 juli gratis wifi biedt aan iedere klant die een kop koffie, chai tea latte komt drinken en/of een muffin komt eten.

related partner content for mobile comes here

Volgens Schultz moet de nog beter matchen met de online experience.

Starbucks biedt al lange tijd wifi aan, maar dat was door middel van registratie, deze dienst wordt door AT&T aangeboden. Klanten moeten een account bij AT&T hebben of een Starbucks-kaart. Na inloggen kun je twee uur lang gebruik maken van wifi.

De service van AT&T, hoewel de grootste aanbieder van wifi, liet/laat veel te wensen over. Maar AT&T zal ook na 1 juli de wifi verzorgen.
Na 1 juli is er geen timelimiet meer aan het gebruik van wifi, dus de couch/seatsurfers kunnen nog langer met hun laptop in de zaak blijven zitten.

Starbucks is niet de eerste die dit aanbiedt. Aartsvijand verstrekt al sinds januari dit jaar gratis wifi aan zijn klanten.

Gratis, ongelimiteerde wifi is niet de enige stap in het verbeteren van de online experience. In de herfst van dit jaar, zo vertelde Schultz tegen Anderson, komt Starbucks in samenwerking met Yahoo! met een nieuwe online customer experience, Starbucks Digital Network genaamd: ‘branded Starbucks online experience’.

Via dit netwerk, voorlopig alleen in de Amerikaanse Starbucks-vestigingen kunnen klanten gratis onbeperkt toegang krijgen tot verschillende betaalde sites en diensten waaronder WSJ.com, NYTimes.com, iTunes, gratis downloads, lokale content via FourSquare etc. De content komt dan terecht op ‘jouw Starbucks-pagina’.

Het is ook de bedoeling dat de van Starbucks op iTunes online geïntegreerd kan worden. Je kunt straks de gratis download op de iPhone/iPad downloaden zonder gebruik te maken van het intikken van codes.

Het netwerk wordt opgezet door een nieuwe afdeling binnen Starbucks, Digital Ventures genaamd.

Het voordeel voor de contentaanbieders, zo is op te lezen, is dat ze op deze manier nieuwe consumenten aan zich kunnen binden en wellicht kunnen interesseren voor abonnementen, aldus Starbucks.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in