Overslaan en naar de inhoud gaan

Mannen denken alleen aan Dixons of: Dixons denkt alleen aan mannen

'Wat bierbrouwers kunnen kan ik ook', moet Dixons gedacht hebben. De elektronicaketen pakt nu ook het stereotype mannen-versus-vrouwen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Mannen denken maar aan één ding. Dixons.’ Zo luidt het nieuwe motto van de elektronicaketen. Dixons richt in zijn nieuwe strategie ‘op het spel tussen mannen en vrouwen bij de aanschaf van vrijetijdselektronica’.

related partner content for mobile comes here

En daarbij hoort een nieuwe look and feel; de elektronicaketen is inmiddels begonnen met het (op termijn) ombouwen van de 170 filialen. In Rotterdam staat al een conceptstore, die het uitgangspunt vormt voor de doorvertaling naar de andere winkels. Momenteel vindt de ombouw van Dixons in Eindhoven plaats.

De strategie volgens Eddy Assies, directeur Dixons: ‘Voor consumenten is het bijna niet te doen om van alle razendsnelle multimediale ontwikkelingen op de hoogte te blijven. Dat hoeft ook niet, die rol vervullen wij graag. Onze verkopers spelen daarin een belangrijke rol. Wij zitten erbovenop, zijn altijd op zoek naar de nieuwste gadgets.’

Maar ook heeft een facelift ondergaan, zo staat te lezen in het persbericht.

Goed. Dixons is natuurlijk rechts en links een beetje ingehaald door partijen als bol.com en Marktplaats. Tijd dus voor een tegenaanval, met een hoofdrol voor tv- en radiocommercials, die van maandag 7 tot en met vrijdag 18 juni op de Nederlandse zenders zijn te zien en te horen.

Pay off: ‘Bij Dixons krijgen mannen wat ze willen’.

Wat succes heeft bij anderen, moet bij ons ook lukken… denkt Dixons. Ik verwachtte echter ieder moment een blikje Amstel in beeld. De commercial is totaal inwisselbaar met de bierreclames van tegenwoordig.
Ik word daarnaast een beetje moe van dat makkelijke inkoppen op mannen versus de vrouwen. En erg handig is het ook niet. Heeft Dixons eigenlijk wel goed naar zijn klantdata gekeken?

Wie er nog het beste vanaf komt in deze commercial: Microsoft's XBox.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in