Mannen denken alleen aan Dixons of: Dixons denkt alleen aan mannen
‘Mannen denken maar aan één ding. Dixons.’ Zo luidt het nieuwe motto van de elektronicaketen. Dixons richt in zijn nieuwe strategie ‘op het spel tussen mannen en vrouwen bij de aanschaf van vrijetijdselektronica’.
En daarbij hoort een nieuwe look and feel; de elektronicaketen is inmiddels begonnen met het (op termijn) ombouwen van de 170 filialen. In Rotterdam staat al een conceptstore, die het uitgangspunt vormt voor de doorvertaling naar de andere winkels. Momenteel vindt de ombouw van Dixons in Eindhoven plaats.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe strategie volgens Eddy Assies, directeur Dixons: ‘Voor consumenten is het bijna niet te doen om van alle razendsnelle multimediale ontwikkelingen op de hoogte te blijven. Dat hoeft ook niet, die rol vervullen wij graag. Onze verkopers spelen daarin een belangrijke rol. Wij zitten erbovenop, zijn altijd op zoek naar de nieuwste gadgets.’
Maar ook www.dixons.nl heeft een facelift ondergaan, zo staat te lezen in het persbericht.
Goed. Dixons is natuurlijk rechts en links een beetje ingehaald door partijen als bol.com en Marktplaats. Tijd dus voor een tegenaanval, met een hoofdrol voor tv- en radiocommercials, die van maandag 7 tot en met vrijdag 18 juni op de Nederlandse zenders zijn te zien en te horen.
Pay off: ‘Bij Dixons krijgen mannen wat ze willen’.
Wat succes heeft bij anderen, moet bij ons ook lukken… denkt Dixons. Ik verwachtte echter ieder moment een blikje Amstel in beeld. De commercial is totaal inwisselbaar met de bierreclames van tegenwoordig.
Ik word daarnaast een beetje moe van dat makkelijke inkoppen op mannen versus de vrouwen. En erg handig is het ook niet. Heeft Dixons eigenlijk wel goed naar zijn klantdata gekeken?
Wie er nog het beste vanaf komt in deze commercial: Microsoft's XBox.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid