Trimbos en Stivoro houden gezamenlijke campagne over vakantiegedrag jongeren


De boodschap is gericht aan de ouders: 'Stuur uw kind op vakantie met een afspraak: geen alcohol!' En: praat ook over roken én veilig vrijen. Want vakantie is volgens de intiators ‘een time-out situatie’, ook voor jongeren die nog met hun ouders op vakantie gaan, en het is bekend dat riskant gedrag op deze terreinen dan toeneemt. Afspraken maken helpt de risico's te verminderen, zo menen de afzenders van de campagne.
Op de website www.goedvoorbereidopvakantie.nl en op www.alcoholinfo.nl staan informatie en tips over alcohol, roken en seks. Het campagnemateriaal wordt regionaal verspreid via lokale instellingen GGD, IVZ, bibliotheken, ANWB, reiswinkels en outdoor & campingzaken. Het gaat om ansichtkaarten, posters en flyers. Vanaf 12 juli t/m 8 augustus zijn er radio- en TV- spotjes met dezelfde boodschap. De nadruk in de zomercampagne ligt op alcohol, in september volgt een campagne die meer gericht is op de risico's van roken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet is voor het eerst dat het Trimbos-instituut en Stivoro de krachten bundelen. Deze samenwerking is de opmaat van een nieuwe gezamenlijke campagne voor ouders over roken-, alcohol- en cannabisopvoeding in 2011.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid