Overslaan en naar de inhoud gaan

Trimbos en Stivoro houden gezamenlijke campagne over vakantiegedrag jongeren

Jongens die zonder ouders op vakantie gaan, drinken gemiddeld 17 glazen alcohol per vakantiedag, meisjes 7 glazen. Dat is meer dan thuis.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De boodschap is gericht aan de ouders: 'Stuur uw kind op vakantie met een afspraak: geen alcohol!' En: praat ook over roken én veilig vrijen. Want vakantie is volgens de intiators ‘een time-out situatie’, ook voor jongeren die nog met hun ouders op vakantie gaan, en het is bekend dat riskant gedrag op deze terreinen dan toeneemt. Afspraken maken helpt de risico's te verminderen, zo menen de afzenders van de campagne.

related partner content for mobile comes here

Op de website en op staan informatie en tips over alcohol, roken en seks. Het campagnemateriaal wordt regionaal verspreid via lokale instellingen GGD, IVZ, bibliotheken, ANWB, reiswinkels en outdoor & campingzaken. Het gaat om ansichtkaarten, posters en flyers. Vanaf 12 juli t/m 8 augustus zijn er radio- en TV- spotjes met dezelfde boodschap. De nadruk in de zomercampagne ligt op alcohol, in september volgt een campagne die meer gericht is op de risico's van roken.

Het is voor het eerst dat het Trimbos-instituut en Stivoro de krachten bundelen. Deze samenwerking is de opmaat van een nieuwe gezamenlijke campagne voor ouders over roken-, alcohol- en cannabisopvoeding in 2011.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in