Overslaan en naar de inhoud gaan

Tupperware start webshop

Nu internet steeds socialer wordt, ziet Tupperware ook kansen. Nederland heeft vandaag de primeur met de allereerste Tupperware webshop.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nu internet steeds socialer wordt, ziet ook kansen. Nederland heeft vandaag de primeur met de allereerste Tupperware webshop.

related partner content for mobile comes here

Vanaf vandaag is het Tupperware assortiment online te koop. Het Tupperware-‘thuisformat’ is echter niet geheel verlaten: een Tupperware demonstratrice levert de bestelde artikelen persoonlijk af en demonstreert ze waar nodig.

Tupperware bestaat sinds 1944. In dat jaar richtte Earl Tupper de Tupperware Plastics Company op: , zodat producten lang bewaard konden blijven. In 1951 besloot het bedrijf zijn producten uit de winkels te halen om ze alleen nog via het ‘Home Party Plan’ te verkopen. En vanaf 1962 werden de parties ook in Nederland gehouden.

Het sociale concept van de Tupperware Party is bekend: deelnemers bieden zich aan voor een party bij hen thuis en nodigen daarvoor familie en vrienden uit. Een Tupperware demonstratrice komt langs met de Tupperware-producten, bezoekers kunnen vragen stellen en huishoudelijke tips krijgen. Na afloop bestelt iedere klant de producten die hij of zij wil.

De Tupperware Party is anno 2010 een stuk moderner geworden en heet nu de . Deelnemers bereiden, samen met de demonstratrice, gerechten en maken hierbij gebruik van Tupperware-producten.

De webshop is een grote stap voor een organisatie die al decennia puur werkt via persoonlijke, directe verkoop. Aankopen doen op het internet werd door het bedrijf als onpersoonlijk ervaren: uitproberen of het stellen van vragen is vaak niet mogelijk. Tupperware denkt nu met de persoonlijke toevoeging daarvoor een oplossing te hebben gevonden.

Zo neemt een lokale Tupperware demonstratrice na een online bestelling contact op met de klant voor een afspraak. De levering vindt plaats in overleg, op het tijdstip dat de klant het best uitkomt. Bij aflevering neemt de demonstratrice desgewenst de tijd om het product te demonstreren.

Klaasjan Krook, managing director Tupperware NL: ‘Wij zijn zeer verheugd met de uitbreiding van onze dienstverlening naar het internet. Het is voor ons belangrijk om juist het persoonlijke contact niet uit het oog te verliezen. Onze klanten vinden het fijn om producten vast te houden, met elkaar te vergelijken en vragen te stellen over het gebruik ervan. Doordat onze demonstratrices sterk betrokken zijn, sluit het perfect aan op onze huidige identiteit. Daar komt bij dat het web de laatste jaren ook veel socialer is geworden: het internet is klaar voor Tupperware.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in