Tupperware start webshop
Nu internet steeds socialer wordt, ziet Tupperware ook kansen. Nederland heeft vandaag de primeur met de allereerste Tupperware webshop.
Vanaf vandaag is het Tupperware assortiment online te koop. Het Tupperware-‘thuisformat’ is echter niet geheel verlaten: een Tupperware demonstratrice levert de bestelde artikelen persoonlijk af en demonstreert ze waar nodig.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisTupperware bestaat sinds 1944. In dat jaar richtte Earl Tupper de Tupperware Plastics Company op: bakjes met een perfecte sluiting, zodat producten lang bewaard konden blijven. In 1951 besloot het bedrijf zijn producten uit de winkels te halen om ze alleen nog via het ‘Home Party Plan’ te verkopen. En vanaf 1962 werden de parties ook in Nederland gehouden.
Het sociale concept van de Tupperware Party is bekend: deelnemers bieden zich aan voor een party bij hen thuis en nodigen daarvoor familie en vrienden uit. Een Tupperware demonstratrice komt langs met de Tupperware-producten, bezoekers kunnen vragen stellen en huishoudelijke tips krijgen. Na afloop bestelt iedere klant de producten die hij of zij wil.
De Tupperware Party is anno 2010 een stuk moderner geworden en heet nu de Tupperware Kookstudio. Deelnemers bereiden, samen met de demonstratrice, gerechten en maken hierbij gebruik van Tupperware-producten.
De webshop is een grote stap voor een organisatie die al decennia puur werkt via persoonlijke, directe verkoop. Aankopen doen op het internet werd door het bedrijf als onpersoonlijk ervaren: uitproberen of het stellen van vragen is vaak niet mogelijk. Tupperware denkt nu met de persoonlijke toevoeging daarvoor een oplossing te hebben gevonden.
Zo neemt een lokale Tupperware demonstratrice na een online bestelling contact op met de klant voor een afspraak. De levering vindt plaats in overleg, op het tijdstip dat de klant het best uitkomt. Bij aflevering neemt de demonstratrice desgewenst de tijd om het product te demonstreren.
Klaasjan Krook, managing director Tupperware NL: ‘Wij zijn zeer verheugd met de uitbreiding van onze dienstverlening naar het internet. Het is voor ons belangrijk om juist het persoonlijke contact niet uit het oog te verliezen. Onze klanten vinden het fijn om producten vast te houden, met elkaar te vergelijken en vragen te stellen over het gebruik ervan. Doordat onze demonstratrices sterk betrokken zijn, sluit het perfect aan op onze huidige identiteit. Daar komt bij dat het web de laatste jaren ook veel socialer is geworden: het internet is klaar voor Tupperware.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid