Overslaan en naar de inhoud gaan

“Mobile ads are best when they don’t feel like advertising”

Ben & Jerry’s
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Claudia Poepperl van heeft onlangs een columns geschreven met de titel:

related partner content for mobile comes here

“Mobile ads are best when they don’t feel like advertising”.

Haar citaat lijkt voor menigeen een open deur en geldt uiteraard voor alle vormen van advertising. Wanneer je echter ’s avonds weer eens een aflevering van CSI Miami op televisie kijkt, komen er in totaal zo’n 60 –meestal onrelevante- commercials “in your face”, die je niet kunnen bekoren, laat staan onthouden. Door de meeste adverteerders wordt bovenstaande titel dus nog niet toegepast.

Wanneer je relevante advertenties naar de doelgroep kan brengen in combinatie met leuke content, zal de consument dit zien als handige informatie of goede tips.

Een goed voorbeeld hiervan is de nieuwe iPhone app “Chuck-a-Chunk” van ijsmaker Ben & Jerry’s. In deze app kun je een game (gebaseerd op de populaire Paper Toss game) spelen, waarbij de ingrediënten van de nieuwe smaak Milk & Cookies naar voren komen. Tevens is er een handige koppeling met Facebook gemaakt, waarop je je highscores kan posten en delen met vrienden. Hierdoor komen jouw Facebook vrienden ook in contact met de nieuwe ijssmaak. De consument moet wat met je merk doen.
De app is te downloaden.


Nivea

Ander voorbeeld is de Nivea Zon Wijzer (wederom een iPhone app), waarbij de consument oa kan checken wat voor weer het wordt, of je je moet insmeren en hoelang je in de zon mag zitten. Door middel van de zonsterkte en vastgestelde huidtype ontvang je een advies welk Nivea Sun product het best bij jou past.
De app is te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in