De communicatie van Shell en BP ligt onder vuur!


Ik schreef al eerder over zowel Shell als BP. Beide merken lijden flink onder de olieramp in de Golf van Mexico. En terecht overigens want een groot deel van hun imago was opgebouwd uit loze claims; dit is wat bedoeld wordt met de term Greenwashing...
De volgende quote van Ike Teurling van Greenpeace raakt de discussie op het juiste punt:
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS“Deze bedrijven zijn zo ontzettend groot. Als zij tien procent van hun investeringen in duurzame oplossingen zouden steken, zou dat al zoveel opleveren. Maar er gaat maar een fractie naar duurzame energie en dat wordt nu ook teruggeschroefd. Het bewijst waar de prioriteiten van oliebedrijven liggen: niet bij de toekomst van energie, maar bij olie. Zelfs in biobrandstof, waar zowel BP als Shell wel in blijft, is duurzaamheid niet de eerste prioriteit.” (De Groene Amsterdammer, 24 juni 2010)
Tegencampagnes Greenpeace en Milieudefensie
Terecht dat de communicatie van zowel BP als Shell onder vuur ligt. Zowel Greenpeace (vs BP) als Milieudefensie (vs Shell) voeren een opvallende tegencampagne waarmee ze de valse claims van beide oliegiganten op effectieve manier nuanceren. Of beter gezegd: fileren! Bekijk hieronder hoe dat werkt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid