Overslaan en naar de inhoud gaan

Augmented Reality voor het Goede Doel

Goede Doelen lopen vaak achter met het inzetten van nieuwe media. Op gebied van mobiel zie je momenteel nog dat veel charitatieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Goede Doelen lopen vaak achter met het inzetten van nieuwe media. Op gebied van mobiel zie je momenteel nog dat veel charitatieve organisaties premium SMS codes inzetten: "SMS 'RAMP' naar 4412 en doneer een euro". Zelf geloof ik niet in het inzetten van premium SMS codes. Door de welbekende "Ringtone Mafia" waarbij de consument onbewust wordt opgezadeld met een duur abonnement heeft deze manier van mobiel betalen aardig de nek omgedraaid. Een ander nadeel van premium SMS is dat een groot gedeelte aan de strijkstok van de Telecom Operator blijft hangen. Daarnaast bouw je totaal geen engagement op met de SMS-donateur.

related partner content for mobile comes here

Door de beperktheid van huidige mobiele betalingen moet Mobile Fundraising nog van de grond komen, maar de mogelijkheden zullen binnenkort (bijna) onbeperkt zijn. Voordat je de kritische conument een (impuls) donatie kan laten doen, zal een charitatieve organisatie de consument eerst moeten informeren en enige bewustwording creëeren om vervolgens engagement bij hen op te bouwen. Deze stappen zijn van belang om een langer termijn relatie met een donateur op te kunnen bouwen. Huidige (denk aan iPhone, Android) en toekomstige telefoon bieden deze mogelijkheden.

Onderstaande video van WWF (het internationale ) laat zien hoe je op een vermakende wijze mobiel kan inzetten om bewustwording kan creëeren bij de potentiele donateur.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in