Overslaan en naar de inhoud gaan

Mindshare: Advertenties hebben op Spotify grotere impact dan op radiozenders

Voor het onderzoek zijn negen campagnes van merken uit verschillende productcategorieën geëvalueerd, waarbij zowel reguliere radio als…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Mindshare deed onderzoek naar de toegevoegde waarde van Spotify in de radiomix. Voor het onderzoek is gebruikgemaakt van passieve meting, zodat men precies kan nagaan of iemand contact heeft gehad met de campagne op Spotify en met welke frequentie.

Toegevoegd bereik
Volgens het mediabureau hebben advertenties op Spotify een grotere impact dan dezelfde advertenties op reguliere radiozenders. Naast deze hogere impact voegt Spotify 6 procent bereik toe aan een gemiddelde radiocampagne, met een totaal bereik van 16 procent. Het platform is verder bij uitstek geschikt om millenials te bereiken, zo komt ook naar voren. Toegevoegd bereik van Spotify is 10 procent onder deze doelgroep en Spotify heeft ook minder contacten nodig onder deze doelgroep om impactvol te zijn.

related partner content for mobile comes here

Mariette Huber, audio lead NL bij Spotify: &;Met dit onderzoek hebben we kunnen aantonen dat Spotify naast toegevoegd bereik ook impact heeft. Hiermee hopen we een verschuiving te kunnen realiseren van radioplanning naar digitale audioplanning.&;

Yoka van de Paverd, exchange director Video bij Mindshare: &;Met dit onderzoek als bewijs voor de toegevoegde waarde van Spotify kunnen we weer een volgende stap zetten in het integreren van dit kanaal in de mediaplannen van onze klanten.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in