Overslaan en naar de inhoud gaan

Center Parcs kiest Ogilvy

Ogilvy heeft FHV BBDO/Proximity verslagen in de pitch om het Europese account van Center Parcs.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Laat ik allereerst zeggen wat níet de reden was om voor Ogilvy te kiezen: bij beide overblijvende partijen was onze absolute overtuiging dat zij het merk in de breedte goed zouden kunnen bedienen,’ licht marketingdirecteur Center Parcs Europe Paul Geraeds toe.

related partner content for mobile comes here

Hij vervolgt: ‘Daarnaast was er zeker sprake van een prima match op persoonlijk niveau bij beide bureaus, zowel met de Amsterdamse als de Parijse vestiging en FHV BBDO had een zeer sterk creatief concept.’

Waarom in de nek-aan-nek race Ogilvy toch won, verklaart Geraeds als volgt: ‘Ogilvy sprong eruit door vanaf het eerste moment te kiezen voor een business benadering alvorens naar merkpositionering en creatief concept te gaan; waar zit de groeipotentie en wat is de beste strategie om die te verzilveren? Zo zie ik het bureau anno nu: de dialoog tussen klant en bureau start met het business issue en niet meer sec met de briefing.’

De Center Parcs was uitgeschreven onder vier Nederlands-Franse bureaucombinaties: Havas Worldwide Amsterdam/Wonderful Brands (beide Havas), Ogilvy A’dam en Parijs, Duval Guillaume/Marcelle Paris (beide Publicis) en FHV BBDO en BBDO Parijs.

Center Parcs merkte dat de teams van de Amsterdamse en de Franse vestigingen van Ogilvy elkaar snel vonden omdat er binnen Ogilvy sprake is van een uniforme methodiek en jargon, en ook dat pleitte voor Ogilvy, zegt Geraeds. Last but not least hielp het dat Ogilvy One volgens Geraeds een sterke data analyse in huis heeft, en direct marketing is de ‘commerciële backbone’ van Center Parcs.

De pitch werd vlak voor kerst naar buiten gebracht. Duval Guillaume was de afgelopen 7 jaar het bureau voor Center Parcs voor Nederland, België en Duitsland en Wonderful Brands was dat 8 jaar in Frankrijk. Center Parcs vond de regie te complex en wilde één bureau voor alles.

Ook wat media betreft wil Center Parcs met één speler in zee. Nu zijn dat OMD (Nederland), Mediacom (Duitsland), Havas (Frankrijk) en Universal (België). Beslissingen op dit traject zijn nog niet niet genomen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in