MeMo2 heeft in samenwerking met Publicis, Albert Heijn, Duracell en Iglo voor vier categorieën een IAB Europe Research Award gewonnen. De categorieën zijn Best Use of Research Budget, Brand Advertising Effectiveness, Crossmedia Research en Research Innovation.
De ingezonden case draait om een samenwerking van een retailer (Albert Heijn) en individuele CPG merken (Duracell en Iglo) onder coördinatie van Publicis Media. Ze hebben intensief met elkaar samengewerkt om de effectiviteit van crossmedia advertising optimaal te laten renderen met instore promoties en zichtbaarheid op de winkelvloer.
Real-time en data-gedreven regie binnen dit proces werd verzorgd door het THX Shopper Analytics Platform van MeMo2. Daarbij werd gekeken naar drivers van Brand uplift, maar vooral ook naar de herkomst van (werkelijk) additionele verkopen boven normale volumes. De Albert Heijn en Duracell case werd al eerder gepubliceerd.
MeMo2 introduceerde recent vanuit THX zijn platform voor continue monitoring shopgedrag.
Annalect won zilver voor 'Consumer Attitudes and Behavior rond Adblockers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!