Overslaan en naar de inhoud gaan

Request for Proposal voor media monitoring binnen nieuwe crossmediale onderzoek

Media monitoring draait om welke programma’s en commercials er op radio, tv en online waren.
mediagebruik
© 123RF
mediagebruik
© 123RF

De organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland publiceren vandaag een Request for Proposal (RfP) voor het onderdeel 'Media Monitoring' binnen het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Het NMO is het nieuwe geïntegreerde bereiksonderzoek dat SKO, NLO, NOM en Vinex recent presenteerden. 

Het onderdeel Media Monitoring is een essentieel onderdeel van de metingen, omdat hierin precies wordt bijgehouden welke programma’s en (vooral) welke commercials er op radio, tv en online waren.
 

related partner content for mobile comes here

Eerder zijn de contracten voor de bereiksmetingen ten behoeve van NMO gegund aan Kantar en Ipsos. Nu is het moment aangebroken om de registratie, classificatie en harmonisatie van content en reclame binnen dit onderzoek vorm te geven. Zowel voor de individuele mediumtypen als crossmediaal. Aan onderzoeksbureaus en andere bedrijven met ervaring op dit gebied vragen de partijen nu om met voorstellen te komen. Het doel is om in het najaar tot een keuze te komen.

Nieuwe mogelijkheden

'Binnen NMO geloven we dat de beste crossmediale datasets gebouwd worden op basis van de beste datasets voor de individuele mediumtypen. Daarom kiezen we er nu expliciet voor om de registratie, classificatie en harmonisatie van content en reclamecampagnes op verschillende modaliteiten op elkaar af te stemmen', zegt SKO-directeur Sjoerd Pennekamp.

Zijn verwachting is dat er door innovatie en nieuwe technieken binnen dit domein nieuwe mogelijkheden ontstaan.

Vier onderdelen

De RfP bestaat uit de volgende onderdelen:

  1. Media Monitoring TV
  2. Media Monitoring Radio
  3. Media Monitoring Online
  4. Cross Media Harmonization

 

Deelname RfP

De RfP bestaat uit een Engelstalig document dat bij de initiatiefnemers is op te vragen door een verzoek te sturen via info@nationaalmediaonderzoek.nl. Bureaus hebben tot 1 juni om zich te registreren voor deze tender.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in