Overslaan en naar de inhoud gaan

WarnerMedia en Discovery gaan met megafusie strijd aan met Netflix en Disney

Samenvoeging activiteiten creëert 'nieuwe mondiale leider in entertainment'.
mondiale mediamerken van fusiepartners
mondiale mediamerken van fusiepartners

WarnerMedia en Discovery fuseren tot een zelfstandig bedrijf 'dat wereldwijd leidend is in entertainment' . Dat hebben AT&T, het moederbedrijf van WarnerMedia, en Discovery vandaag bekendgemaakt. De samenvoeging moet beide mediabedrijven de slagkracht geven om de strijd aan te gaan met Netflix en Walt Disney.

related partner content for mobile comes here

WarnerMedia en Discovery bieden relatief kort hun eigen streamingdiensten aan via onder meer HBO Max en Discovery +. Het concern denkt dat samenvoeging van de meer dan 100 mondiale mediamerken hun concurrentiepositie aanzienlijk vergroot.

Ook kan het nieuwe bedrijf investeren in meer originele inhoud voor zijn streamingdiensten en wil het de programmeeropties van zijn wereldwijde lineaire betaaltelevisie- en uitzendkanalen verbeteren. Merken die onder het nieuwe concern vallen zijn onder meer HBO, Warner Bros., Discovery, DC Comics, CNN, Cartoon Network, HGTV, Food Network, TNT, Eurosport, Magnolia, Animal Planet en nog veel meer.

Niet gelukt

Met de verkoop van zijn mediapoot heeft AT&T, van origine een telecommunicatiebedrijf, zich erbij neergelegd dat het niet in staat is een bloeiend media- en entertainmentbedrijf binnen de onderneming te ontwikkelen. De uitgaven om een mondiale, concurrerende ​​streamingdienst te bouwen zouden enorm zijn - veel meer dan de moedermaatschappij zou willen of kunnen besteden. Met de samenvoeging met Discovery is de benodigde slagkracht er wel, aldus de fuserende partijen.

De eigenaren van Discovery krijgen een aandeel van 29 procent in de nieuwe onderneming, de overige 71 procent is het deel dat AT&T inbrengt. Het ontvangt hier 43 miljard dollar voor. Het nieuw gevormde bedrijf zal goed zijn voor een verwachte omzet van 52 miljard dollar 2023.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in