Overslaan en naar de inhoud gaan

Omnicom wint internationaal Philips, account in Nederland naar TBWA/Neboko, Omnicom PR Group en OMD

Het gaat om het internationale geïntegreerde account dat bestaat uit creatie, media en communicatie.
Philips
© 123RF
Philips
© 123RF

Philips brengt zijn 300 miljoen dollar (245 miljoen euro) tellende geïntegreerde account dat bestaat uit creatie, media en communicatie onder bij Omnicom (TBWA\, OMD en communicatiebureaus FleishmanHillard en Ketchum). 

Het betekent dat TBWA/Neboko (creatie), Omnicom PR Group (pr) en OMD (media) in Nederland het account krijgen toegewezen. TBWA/Neboko heeft een belangrijke rol binnen het geheel. Omnicom PR Group (met daarbinnen FleishmanHillard en Ketchum) worden gezamenlijk verantwoordelijk voor pr en communicatie.

related partner content for mobile comes here

Er begon in januari een review waarbij vier holdings werden uitgenodigd: Omnicom, dentsu, WPP en MDC Partners. Philips richt zich meer op 'health' technologieoplossingen en hield daarom een review. Global Head of Brand Thomas Marzano lichtte de stap naar health vorig jaar toe in dit interview.

De consolidatie betekent een verlies voor dentsu, waar dochter Carat de mediabusiness in handen heeft. Carat behoudt wel de huishoudelijke apparaten business van Philips, ongeveer een derde van het media-account. Wel verkocht Philips de divisie recent aan de Chinese investeringsmaatschappij. Hillhouse Capital. Daarnaast werkt dentsuAchtung! voor Philips.

WPP’s Ogilvy verliest het creatieve account dat het bureau sinds 2011 in handen had. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in