Nieuwsapp Curio draait om personalisatie, validatie, data én je wordt er voor betaald
Curio is een nieuwsapp waarbij sterke personalisatie, validatie van berichten (zijn ze betrouwbaar of niet) en data van gebruikers (met consent) hand in hand gaan. En daar kun je ook nog aan verdienen, gekoppeld aan een advertentiemodel. Curio cureert het nieuws en is geen zoeksysteem, maar een vindsysteem. De naam komt van curious (nieuwsgierig) en cureren.
Dat is het verhaal in het kort, maar het behoeft en vooral verdient uitleg. Het is eigenlijk het verhaal van de ‘oppertechneut’ Peter de Kock en de ervaren journalist Marcel van Lingen (veertig jaar ervaring in de journalistiek) die techniek en journalistiek hand in hand laten gaan. Curio maakt namelijk gebruik van de techniek van Pandora Intelligence, het bedrijf dat De Kock vier jaar geleden begon. Zijn bedrijf brengt op basis van data en AI crimineel gedrag in kaart en doet voorspellingen, waarop politie en justitie kunnen anticiperen. Het chassis wordt in feite uit Pandora Intelligence gehaald en ingezet voor de nieuwe nieuwsapp.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid