Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwsapp Curio draait om personalisatie, validatie, data én je wordt er voor betaald

Marcel van Lingen (ex-ANP/Talpa) en Peter de Kock, oprichter van Pandora Intelligence, lanceren nieuwsapp. 'Niet zoeken maar vinden.'
Peter Marcel
Peter de Kock (l) en Marcel van Lingen
Peter Marcel
Peter de Kock (l) en Marcel van Lingen

Curio is een nieuwsapp waarbij sterke personalisatie, validatie van berichten (zijn ze betrouwbaar of niet) en data van gebruikers (met consent) hand in hand gaan. En daar kun je ook nog aan verdienen, gekoppeld aan een advertentiemodel. Curio cureert het nieuws en is geen zoeksysteem, maar een vindsysteem. De naam komt van curious (nieuwsgierig) en cureren.

Dat is het verhaal in het kort, maar het behoeft en vooral verdient uitleg. Het is eigenlijk
het verhaal van de ‘oppertechneut’ Peter de Kock en de ervaren journalist Marcel van Lingen (veertig jaar ervaring in de journalistiek) die techniek en journalistiek hand in hand laten gaan. Curio maakt namelijk gebruik van de techniek van Pandora Intelligence, het bedrijf dat De Kock vier jaar geleden begon. Zijn bedrijf brengt op
basis van data en AI crimineel gedrag in kaart en doet voorspellingen, waarop politie en justitie kunnen anticiperen. Het chassis wordt in feite uit Pandora Intelligence gehaald en ingezet voor de nieuwe nieuwsapp.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in