Overslaan en naar de inhoud gaan

Social Media School: wat marketeers moeten weten over Google+

Paulus Veltman adviseert bedrijven over social media en alles wat daarmee te maken heeft, en is vaste spreker op de MarketingRSLT Social…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

adviseert bedrijven over social media en alles wat daarmee te maken heeft, en is vaste spreker op de . Deze keer zal hij het hebben over het nieuwe social network van Google, Google+. Moeten marketeers meteen inhaken, of nog even afwachten? Een kort interview.

related partner content for mobile comes here

Het ene netwerk doet het hier goed (Hyves), het andere niet (Myspace), en een ander eerst niet maar een tijdje later wel heel goed (Facebook). Wat is het geheim van een succesvol social network?
Veltman: ‘Sociale netwerken kunnen echt iets nieuws bieden en daardoor gebruikers aan zich binden (Twitter) of een soort totaaloplossing neerzetten (Hyves, Facebook, Google+). Uiteindelijk is luisteren naar wat gebruikers willen de beste manier om succes te krijgen en te houden. Dit is lastig als durfinvesteerders en zakelijke overwegingen de koers bepalen. Google+ heeft een goede start gemaakt door privacy heel centraal in de gebruikerservaring op te nemen via de Circles. Ik zie de komende jaren mobiel / locatie uiteindelijk de doorslag geven. Wie dat platform het beste naar zijn hand weet te zetten, wint.’

Als jij Google+ advies in deze zou moeten geven, wat zou jij ze dan aanraden?
‘Ten eerste moeten ze innoveren samen met de gebruikers. Vervolgens focussen op innovatieve mobiele diensten en location based services, en als laatse de klassieke zoekmachine en social search integreren.’

Google+ adviseert bedrijven te wachten met registreren; de profielen zijn (nog) niet geoptimaliseerd voor bedrijven. Wat raad jij bedrijven aan?
Veltman: ‘Bedrijven MOGEN zelfs nog niet registreren, alleen "echte" mensen. Google zegt zelf dat bedrijfsaccounts / Brand Pages in ieder geval dit jaar beschikbaar zullen komen. Ik zou bedrijven aanraden om zich nu al te oriënteren en met persoonlijke accounts het platform alvast te verkennen.’

Is er al iets bekend over Google’s plannen voor adverteerders op Google+?
‘Via Circles bestaat straks een mogelijkheid voor segmentering en het voeren van conversaties met verschillende groepen klanten. Ik verwacht ook dat locatie een voorname plaats gaat innemen in een zakelijke context.’

vindt dit jaar plaats op dinsdag 11 oktober en woensdag 12 oktober, bij , op het Buitenhof in Den Haag, op loopafstand van het Binnenhof. De onderwerpen zijn onderverdeeld in 3 tracks: strategie, specialisme en hands-on. Verwacht dus veel praktische inzichten, inspiratie en handvatten om -eenmaal terug op kantoor- snel de opgedane kennis te kunnen toepassen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in