Social Media School: wat marketeers moeten weten over Google+
Paulus Veltman adviseert bedrijven over social media en alles wat daarmee te maken heeft, en is vaste spreker op de MarketingRSLT Social Media School. Deze keer zal hij het hebben over het nieuwe social network van Google, Google+. Moeten marketeers meteen inhaken, of nog even afwachten? Een kort interview.
Het ene netwerk doet het hier goed (Hyves), het andere niet (Myspace), en een ander eerst niet maar een tijdje later wel heel goed (Facebook). Wat is het geheim van een succesvol social network?
Veltman: ‘Sociale netwerken kunnen echt iets nieuws bieden en daardoor gebruikers aan zich binden (Twitter) of een soort totaaloplossing neerzetten (Hyves, Facebook, Google+). Uiteindelijk is luisteren naar wat gebruikers willen de beste manier om succes te krijgen en te houden. Dit is lastig als durfinvesteerders en zakelijke overwegingen de koers bepalen. Google+ heeft een goede start gemaakt door privacy heel centraal in de gebruikerservaring op te nemen via de Circles. Ik zie de komende jaren mobiel / locatie uiteindelijk de doorslag geven. Wie dat platform het beste naar zijn hand weet te zetten, wint.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Als jij Google+ advies in deze zou moeten geven, wat zou jij ze dan aanraden?
‘Ten eerste moeten ze innoveren samen met de gebruikers. Vervolgens focussen op innovatieve mobiele diensten en location based services, en als laatse de klassieke zoekmachine en social search integreren.’
Google+ adviseert bedrijven te wachten met registreren; de profielen zijn (nog) niet geoptimaliseerd voor bedrijven. Wat raad jij bedrijven aan?
Veltman: ‘Bedrijven MOGEN zelfs nog niet registreren, alleen "echte" mensen. Google zegt zelf dat bedrijfsaccounts / Brand Pages in ieder geval dit jaar beschikbaar zullen komen. Ik zou bedrijven aanraden om zich nu al te oriënteren en met persoonlijke accounts het platform alvast te verkennen.’
Is er al iets bekend over Google’s plannen voor adverteerders op Google+?
‘Via Circles bestaat straks een mogelijkheid voor segmentering en het voeren van conversaties met verschillende groepen klanten. Ik verwacht ook dat locatie een voorname plaats gaat innemen in een zakelijke context.’
MarketingRSLT Social Media School vindt dit jaar plaats op dinsdag 11 oktober en woensdag 12 oktober, bij 7AM, op het Buitenhof in Den Haag, op loopafstand van het Binnenhof. De onderwerpen zijn onderverdeeld in 3 tracks: strategie, specialisme en hands-on. Verwacht dus veel praktische inzichten, inspiratie en handvatten om -eenmaal terug op kantoor- snel de opgedane kennis te kunnen toepassen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid