Strateeg Knaap start Cup of Culture


Met Cup of Culture wil Jan Knaap de aandacht vestigen op maatschappelijke thema’s die naar zijn mening een betere positie verdienen, onder meer door die thema’s niet als probleem maar juist als merk neer te zetten. Het eerste project heet ‘Hoofdboek’: een boek met de looks van een magazine dat op 23 november in een oplage van 25.000 gepubliceerd wordt, een onderzoek onder drie groepen
jonge vrouwen - door bureau Motivaction - , een rondreizende expositie en social mediaplatform over hoofddoeken.Mede-initiatiefnemers zijn fotograaf Sander Stoepker en hoofdredacteur Olivier Wegloop van Boomerang Content.
Cup of Culture is geen goededoelenstichting, zegt Knaap. De stichting gaat in eerste instantie zelf initiatieven ontwikkelen en financieren. Daarnaast kunnen derde partijen haar inschakelen met thema’s die zij willen adresseren. Knaap stelt zich op als ‘cultureel producent’.
Cup of Culture kreeg de definitieve toezegging van het Centraal Museum Utrecht om daar te gaan exposeren. Het Hoofdboek is vanaf 23 november te koop in boekhandel en kiosk en vanaf diezelfde datum ook te zien in Centraal Museum Utrecht. Voorinschrijven op het boek kan via hoofdboek.com. Facebook: facebook.com/hethoofdboek.
Meer vandaag in Adformatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid