Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Tweets dienstverleners leidden nog onvoldoende tot dialoog’

De webcare afdelingen van dienstverleners reageren niet allemaal even alert op Tweets. Dat blijkt uit onderzoek van VODW. Bijna de helft…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit het onderzoek blijkt dat telecom providers en banken snelle reageerders op Twitter zijn: 52% van hun antwoorden geven ze binnen 2 uur en 90% zelfs binnen een dag. Bij verzekeraars en energieleveranciers ligt het percentage snel beantwoorde tweets lager. Zij geven 71% van hun antwoorden op Twitter binnen een dag, een reactie binnen 2 uur lukt bij 43% van de beantwoorde tweets. Volgens de onderzoekers is dit een opvallend goede prestatie van banken en telecom providers, omdat ze met 5 tot 10 keer zoveel tweets als verzekeraars en energiebedrijven te maken hebben.

related partner content for mobile comes here

Een groot aantal dienstverleners slaan door in een zakelijke afhandeling van klantvragen, een enkele positieve uitzondering daargelaten. Veel dienstverleners lijken dan ook een formele schrijfstijl als leidraad in hun reactie te hanteren. En dat terwijl de dienstverleners zich volgens de onderzoekers juist kunnen onderscheiden door meer empathie te tonen, zelfs in 140 karakters.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in