Overslaan en naar de inhoud gaan

'Duyvis misleidt consument'

Consumentenorganisatie Foodwatch vindt dat Duyvis consumenten misleidt. De cashewnoten zijn niet puur en natuurlijk zoals de fabrikant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De noten zitten vol toevoegingen die van nature niet in een cashewnoot voorkomen. Bart van Opzeeland van Foodwatch geeft een opsomming van wat Duyvis toevoegt aan zijn cashewnoten: maltodextrine, zout, suiker, gistextract, uipoeder, knoflookpoeder en toegevoegd aroma.

related partner content for mobile comes here

Mensen die de nootjes eten zouden bovendien een verhoogde kans op een hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten hebben. De hoeveelheid zout die wordt toegevoegd is met tweeënhalf gram in iedere ons cashewnoten ruim drie keer meer dan bij andere fabrikanten. Daar bovenop komt nog een schep suiker. 'Blijkbaar zijn de cashews toch niet 'van nature' lekker, zegt Van Opzeeland.

Foodwatch wijst consumenten als onafhankelijke non-profitconsumentenorganisatie op serieuze risico's van producten en misleidende claims van voedselfabrikanten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Roel

Puur en natuurlijk zijn ook de grootste onzintermen die er bestaan. Niks en alles is puur en natuurlijk afhankelijk van de uitleg.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in