Kips in nieuw jasje
Liever Kips leverworst dan gewone leverworst… iedereen kent de tune. Het merk bestaat al 100 jaar en nog steeds liggen de worsten in het koelvak van de supermarkt, tegenwoordig wel naast een enorme berg huismerk- en merkloze worsten. Maar die komen natuurlijk ook gewoon bij Kips vandaan.
Toch werd het hoog tijd om eens goed opnieuw naar het merk, de producten en de distributiekanalen te kijken, aldus Kips. Zo hebben de worsten gezelschap gekregen van verschillende soorten paté’s, theeworst en filet américain, aldus Kips. Maar dit soort producten voerde het merk in de jaren ’80 natuurlijk ook al:
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDaarnaast wil Kips het merk breder neerzetten als ‘sfeermaker voor ieder moment’, naast de oude kernwaarden ‘vertrouwde kwaliteit en gezelligheid’. Daar horen nieuwe distributiekanalen bij: het merk Kips is vanaf nu ook verkrijgbaar met kleine worstjes in het foodservicekanaal bij bedrijfsrestaurants, zorginstellingen en horecagelegenheden.
Germa Olthof, brand manager Kips van Zwanenberg Food Group: ‘Kips zal zijn positie verder uitbouwen tot sfeermaker voor ieder moment. Of het nu voor het ontbijt, de lunch of tijdens de borrel is, met de vleeswaren van Kips krijg je de smaak te pakken om het gezellig te maken. Met Kips voel je je thuis; binnenshuis en buitenshuis.’
Het is geen grote sprong. Eigenaar Zwanenberg Food Group was al aanwezig in dat segment, maar brengt vanaf september het hele assortiment eenpersoonsverpakkingen bij het merk Kips onder. Uit onderzoek bleek namelijk dat mensen die in de kantine lunchen, een sterke voorkeur hebben voor A-merken. Het bedrijf kondigde in juli 2011 aan vanaf september het Kips-merk uit te bouwen tot een generiek merk in de categorie hartig beleg.
De producten van Kips hebben wel een nieuw verpakkingsdesign gekregen.
Vrolijke kleuren en gezellige tekstjes moeten zorgen voor een meer opvallende uitstraling. Ook online. Ook is de schuine band met de kleuren rood, geel en groen nieuw, en is ook het logo iets aangepast.
Oude logo:
Nieuwe logo:
De tune, die blijft. Kips ontwikkelde wel een nieuwe merk(tv)campagne, die deze maand van start gaat. Jammer genoeg nog niet terug te vinden online, dus we zullen het vooralsnog met deze moeten doen:
Zwanenberg Food Group telt 1.600 medewerkers en heeft een jaaromzet van 350 miljoen euro. Het concern verkoopt zijn producten onder diverse merknamen, waaronder Zwan, Huls en Kips (in Nederland), plus een aantal huismerken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid